فروش ۱۱۴ میلیارد تومانی سینما در بهار 98

    کد خبر :562888

سینمایی ایران در فاصله زمانی فروردین تا خرداد ماه امسال ۹ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۱۹۸ نفر مخاطب را به سینما جذب کرده و فروشی معادل ۱۱۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۴۶ تومان داشته است.

همواره میزان فروش آثار سینمایی و رقم نهایی فروش فیلم‌ها طی سالیان گذشته مورد مناقشه بوده و هیچگاه ارقام اعلام شده توسط دفاتر سینمایی با نهاد‌های رسمی سینما همخوانی نداشته است.

طی سال گذشته با آغاز فعالیت سایت سینما شهر میزان لحظه به لحظه فروش آثار سینمایی در این درگاه ذکر شده و اکثریت سینماگران و سینماداران از ظهور و بروز این درگاه استقبال کرده اند. حال با گذشت دو سوم ماه اول سال جدید در کنار این آمار سازمان سینمایی نیز آمار اکران نوروزی را اعلام کرده است.

در آمار ارائه شده توسط سازمان سینمایی کشور امسال رشد خوبی در تعداد مخاطب و فروش بلیت شکل گرفته است. سینمایی ایران در فاصله زمانی فروردین تا خرداد ماه امسال ۹ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۱۹۸ نفر مخاطب را به سینما جذب کرده و فروشی معادل ۱۱۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۴۶ تومان داشته است.

سینما در بهار سال پیش توانست تا پایان خرداد ماه به فروشی معادل ۸۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۷۱ هزار و ۹۵۴ تومان دست پیدا کند، رقمی که به طور قطع نسبت به فروش ۱۱۳ میلیاردی امسال کمتر است، اما طبیعتاً با توجه به افزایش قیمت بلیت سینما‌ها می‌توانست اتفاق بهتری را به ثبت برساند.

این افزایش فروش از لحاظ گیشه نسبت به دو سال گذشته و بهار سال ۹۶ رشد بسیار چشمگیری داشته است، ۵۷ میلیارد و ۶۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۰۲ تومان رقمی است که بهار سال ۹۶ در چرخه اکران بهار به سینما‌ها واریز شده، اما حال باید دید این مبالغ در تعداد مخاطب چقدر رشد داشته است.

سینما‌ها در بهار سال ۹۸ به طور کلی تعداد ۹ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۱۹۸ نفر مخاطب را به سالن‌ها کشانده و با این عدد به فروش ۱۱۳ میلیارد تومانی رسیده است، این رقم در سال در بهار سال گذشته به عدد ۹ میلیون و ۶۲۳ هزار ۴۲۰ نفر مخاطب رسیده بود، همچنین در بهار سال ۹۶ تعداد ۶ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۶۹۷ نفر مخاطب به سالن سینما‌ها آمده اند.

تعداد مخاطبان سینما در ۳ سال گذشته به خوبی نشان می‌دهد که سینما‌ها تعداد بیشتری از مخاطبان را در بهار امسال به سالن کشانده اند، البته فاصله مخاطبان بین بهار ۹۸ و بهار گذشته چندان زیاد نیست و می‌توانست با توجه به تعداد بیشتر فیلم‌ها آمار بهتری باشد.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که آمار سینما‌ها در بهار سال جاری به بدون شک مدیون اکران عید فطر است، زیرا در دو ماه فروردین و اردیبهشت سینما‌ها به شدت نسبت به سال پیش افت مخاطب داشته اند، اما تنها در خرداد امسال مخاطبان نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته اند، اتفاقی که می‌تواند در ادامه سال نیز مثمر ثمر برای گیشه سینما‌ها باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید