آیا جی‌ام‌سی جیمی به عنوان رقیب رانگلر احیا می‌شود؟

  • خودرو
  • دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷
    کد خبر :562809

زمانی که شورولت بلیزر به عنوان کراس اووری الهام گرفته از کامارو احیا شد برخی از طرفداران به آن انتقاد کردند اما شاید همتای اسبق آن بتواند به شکل بهتری بازگردد.

ما درباره‌ی جی ام سی جیمی صحبت می‌کنیم که بخش اعظم زندگی خود را به شکل نسخه‌ی ریبج شده‌ی بلیزر گذرانده است. این خودرو بیش از یک دهه‌ی پیش بازنشسته شد اما خبر جدیدی منتشر و در آن ادعا شده این خودرو به عنوان رقیب جیپ رانگلر و فورد برانکو احیا خواهد شد.


جیمی احتمالاً در سال 2022 عرضه خواهد شد و از همان پلتفرم بدنه روی فریم شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون استفاده خواهد کرد. این شاسی‌بلند شاید از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری بکار رفته در پیکاپ های یاد شده استفاده کند بنابراین می‌توان انتظار داشت قدرت آن حدود 308 اسب بخار و گشتاورش نیز 373 نیوتون متر باشد. جیمی شاید دنباله‌روی رانگلر باشد و با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.8 لیتری توربودیزل 186 اسب بخاری هم عرضه شود.

اگرچه هنوز چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده اما خبرهای زیادی درباره‌ی تولید یک شاسی‌بلند بدنه روی فریم جدید توسط جنرال موتورز به گوش رسیده است. اوایل سال جاری بود که تصاویر جاسوسی از یک نسخه‌ی مرموز شورولت تریل بلیزر منتشر شد. اگرچه به نظر می‌رسید این یک خودروی فیس لیفت ساده باشد اما گمان می‌رفت در واقع یک خودروی جدید باشد که بدنه‌ی مدل فعلی را بکار گرفته است.


همین شایعات با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری جنرال موتورز در تأسیسات ونتزویل که به تولید کلرادو و کانیون مشغول است همخوانی دارند. باور بر این است سرمایه‌گذاری این شرکت برای تولید نسل بعدی پیکاپ ها و یک شاسی‌بلند بدنه روی فریم جدید استفاده خواهد شد.

اخیراً هم جنرال موتورز در حال تست جیپ رانگلر در میشیگان بوده است. این کار خیلی غیرعادی نیست اما خب گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی احتمال تولید رقیب رانگلر توسط جنرال موتورز را افزایش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید