ارزش دارایی رئیس TSMC با فروش تراشه برای آيفون 8 یک میلیارد دلار شد

    کد خبر :56278

تقاضای زیاد شرکت اپل برای تراشه‌ی آیفون ۸، باعث شده است که ارزش دارایی‌های موریس چانگ، رئیس هیئت مدیره‌ی TSMC، از یک میلیارد دلار عبور کند.

در یک سال گذشته، ارزش سهام TSMC نزدیک به ۲۷ درصد افزایش داشته است؛ این موضوع باعث شده که ارزش دارایی‌های موریس چانگ، بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره‌ی این شرکت، از مرز یک میلیارد دلار عبور کند. طبق گزارش بلومبرگ، چانگ ۸۶ ساله، نیم درصد از کل سهام شرکت TSMC را در اختیار دارد. چانگ در سال ۱۹۸۷، شرکت TSMC را با حمایت دولت تایوان تأسیس کرد؛ این موضوع سبب شد که دولت تایوان، به بزرگ‌ترین سهام‌دار TSMC تبدیل شود. چانگ که بیشتر عمرش را در شرکت Texas Instruments کار کرده بود، در سن ۵۶ سالگی، TSMC را تأسیس کرد. چانگ تنها تا سال ۲۰۰۵ در سمت مدیریت عامل این شرکت فعالیت کرد؛ اما مجددا در دوران رکود اقتصادی TSMC، یعنی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، سکان رهبری این شرکت را به دست گرفت.

افزایش چشمگیر ارزش سهام این شرکت در یک سال گذشته، به‌واسطه‌ی تخمین فروش برای گوشی بعدی اپل صورت پذیرفته است. به‌علاوه انتظار می‌رود که در سال جاری میلادی، تراشه‌های ساخت TSMC در خودروها، ابرکامپیوترها و اینترنت اشیاء هم استفاده شود.

در حال حاضر، TSMC با ارزشی معادل ۱۸۳ میلیارد دلار، باارزش‌ترین شرکت در فهرست بازار سهام تایوان محسوب می‌شود. رتبه‌ی دوم در این فهرست، به شرکت فاکسکان تعلق دارد که ارزشی معادل ۶۶ میلیارد دلار دارد. فاکسکان، مسئول مونتاژ قطعات آیفون و دیگر محصولات شرکت اپل است.

نظر شما در مورد عملکرد شرکت TSMC چیست؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید