شانس نخست‌وزیری «جانسون» تحت‌الشعاع جنجال رسانه‌ای درگیری خانوادگی

    کد خبر :562711

رسانه‌های بریتانیایی خواستار شفاف‌سازی بوریس جانسون درباره مشاجره وی با نامزدش و حضور پلیس مقابل خانه وی شدند.

روز دوشنبه شمار زیادی از رسانه‌های مطرح بریتانیایی تیتر اول خود را به توضیح خواستن از «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق بریتانیا و کاندیدای نخست‌وزیری بریتانیا درباره علت مشاجره شدید وی با نامزدش «کری سیموندز» و حضور پلیس مقابل خانه‌اش اختصاص دادند.

روزنامه «گاردین»، که اولین روزنامه‌ای بود که این خبر را فاش کرد، نوشته است که پاسخ دادن بوریس جانسون به سوالاتی در این زمینه نه تنها امری مقتضی است بلکه ضروری نیز هست.

به نوشته روزنامه «گاردین»، گاردین به نقل از روزنامه «اکسپرس» و «ایندیپندنت» نوشت، نه‌تنها رقبا بلکه هم‌حزبی‌های محافظه‌کار جانسون نیز از وی خواسته‌اند در این خصوص توضیح دهد.

این روزنامه همچنین به نقل از روزنامه «سان» نوشت، یکی از اعضای کابینه دولت بریتانیا که حامی «جرمی هانت» وزیر امور خارجه این کشور و رقیب جانسون برای رسیدن به نخست‌وزیری است، گفت:‌ «مسائلی در زندگی شخصی او (جانسون) هست که ما نمی‌دانیم. این خطر وجود دارد که افرادی، اطلاعاتی که درباره او دارند نشر داده یا از طریق آن‌ها از وی اخاذی کنند».

سان نوشت، جانسون باید موضوع را در نطفه خفه می‌کرد و سکوتش در این خصوص، به کسانی که خواهان شکست او هستند سود می‌رساند.

این روزنامه در تیتر یک روز دوشنبه خود نوشت: «بوریس و کری، ۴ مشاجره در ۶ هفته».

جانسون در برنامه پرسش و پاسخی که روز یک‌شنبه برگزار شد از جواب دادن به سوالاتی که درمورد مشاجره او و نامزدش بود اجتناب کرد.

هانت در واکنش به این اقدام جانسون گفت: «کاندیدای نخست‌وزیری باید به سوالات در هر موردی پاسخ دهد». همچنین روز دوشنبه او را به‌دلیل شرکت نکردن در مناظره، فردی بزدل خطاب کرد.

روزنامه «تایمز» که جانسون در جوانی ستون‌نویس آن بود نیز نوشت: «آقای جانسون باید بداند که زندگی شخصی یک نخست‌وزیر بالقوه نیز همانند زندگی سیاسی او مورد موشکافی قرار می‌گیرد».

به نوشته روزنامه «میرر»، نزدیکان جانسون می‌گویند او جدایی از همسرش را بسیار دردناک می‌داند و علاقه‌مند است به زندگی با همسر سابقش برگردد؛ اما همسر سابقش محال است بپذیرد.

از میان ۱۱ نفری که برای جانشینی «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا اعلام آمادگی کردند، جانسون بیشترین شانس را برای انتخاب شدن دارد. این در حالی است که او معتقد است کشورش با توافق یا بی‌توافق باید در تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود.

بسیاری از مردم بریتانیا بر این باورند که حزب محافظه‌کار بریتانیا و به‌خصوص بوریس جانسون برای جذب رأی شهروندان این کشور جهت خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، درباره منافع متعاقب برگزیت دروغ گفته‌اند و دست به عوام‌فریبی زده‌اند.

بوریس جانسون در کمپین انتخاباتی خود برای ترغیب مردم انگلیس جهت رأی دادن به خروج از اتحادیه اروپا، بر روی اتوبوس قرمز رنگ معروف کمپینش نوشته بود بریتانیا هفته‌ای ۳۵۰ میلیون پوند به اتحادیه اروپا می‌پردازد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می در دوران نخست‌وزیری، به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به‌اصطلاح «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد «مرز سخت» بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند.

به گزارش فارس ،پارلمان انگلیس سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت ترزا می ۷ ژوئن سال جاری میلادی (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید