جدیدترین اخبار
3 تیر 1398 ساعت 13:23 اجتماعی کد خبر :562706

تکمیل زیرگذرگیشا تا۱۱ماه آینده/ پیش بینی‌های لازم برای ترافیک مهر

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران جزئیات پروژه جمع آوری پل گیشا را تشریح و ابراز امیدواری کرد طی ۱۱ ماه آینده عملیات عمرانی زیرگذر این محدوده تکمیل شود.

صفا صبوری دیلمی در خصوص جزئیات پروژه جمع آوری پل گیشا و احداث زیرگذر گفت: این پروژه سه قسمت دارد، بخشی که در زیرزمین در حال انجام است، بخش سطح زمین که همتراز اتوبان چمران خواهد بود و بخشی هم در بالای سطح زمین انجام می شود. قسمت زیرزمین ارتباط شرق و غرب را به هم وصل می کند و معکوس پلی است که در حال حاضر ما مشغول جمع آوری آن هستیم. این زیرگذر نیز دسترسی شرق و غرب را فراهم کرده اما پل تنها در هر بخش دو لاین داشت، ولی زیرگذر سه لاینه است و ترافیکی که باریک شدن عرض در این محدوده ایجاد می کرد، با تعریض زیرگذر بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: پل گیشا به دلیل قدمتی که داشت از لحاظ بارهای لرزه ای مقاوم نبود و در پایش هایی که انجام شده بود، مشخص شد پل ایمن و قابل اطمینان نیست، می توانستیم پل را تقویت کنیم اما نمی توانستیم آن را تعریض کنیم، بنابراین بهبود ترافیکی در منطقه ایجاد نمی شد.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه زیرگذر این محدوده تا ۱۱ ماه آینده تکمیل خواهد شد، گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که تا پایان سال این پروژه به سرانجام برسد اما زمان پیش بینی شده برای تکمیل زیرگذر بدون در نظر گرفتن موارد غیرقابل پیش بینی ۱۰ تا ۱۱ ماه است.

وی در پاسخ به این پرسش که با آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش بار ترافیکی شهر تهران پیش بینی لازم برای ترافیک این محدوده شده است، گفت: بخش همتراز با سطح زمین این پروژه تا مهرماه به نتیجه خواهد رسید و بخشی از مردم که قصد تردد شرقی-غربی ندارند و می خواهند چمران را به سمت جنوب یا شمال بروند، مشکل دسترسی هایشان حل خواهد شد، بنابراین بخشی از بار ترافیکی منطقه تا مهرماه کاهش پیدا می کند.

صبوری دیلمی در خصوص اینکه برخی احتمال داده اند این پل پس از جمع آوری دوباره نصب نخواهد شد، گفت: این سازه بخشی از تاریخ مهندسی شهر ماست. اگر بخواهیم آن را به عنوان آهن قراضه بفروشیم، قیمت آن کیلویی هزار تومان می شود اما ما در این محدوده حدود ۴ تا ۵ پل عابر پیاده می خواهیم که می توانیم با بازگرداندن قسمت هایی از این پل، این نیاز را برطرف کنیم. این مسیر دیگر محل تردد خودروها نخواهد شد، بلکه مسیر دوچرخه، فضای بازی کودکان، کافی شاپ و در مجموع به فضای مکث تبدیل خواهد شد که احتمالاً برای این پروژه از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

وی با اشاره به بار ترافیکی این محدوده گفت: طی یکی دو هفته ابتدایی هر پروژه تا زمانی که مردم مسیرهای جدید خود را پیدا کنند و شرایط زندگی خود را با پروژه وفق دهند، آشفتگی هایی داریم اما به تدریج مردم از سفرهای غیرضروری در این محدوده خودداری می کنند و مسیرهای جدید را جایگزین می کنند. ما نیز در مدیریت شهری هر روز به دنبال روش هایی برای کاهش بار ترافیکی این محدوده هستیم. به طور مثال به تازگی در جنوب نواب مسیر کندرو را افتتاح کردیم که می تواند در بار ترافیکی چمران تأثیرگذار باشد. تمام تلاش ما این است که مردم کمتر در ترافیک بمانند اما ایمنی برای ما در اولویت است و اگر حادثه ای روی این پل اتفاق می افتاد، قابلیت جواب گویی وجود نداشت.

به گزارش تسنیم،صبوری دیلمی با اشاره به رصد دائمی پل های پایتخت گفت: در تهران بیش از ۷۰۰ پل وجود دارد که دائماً مورد رصد و ایمن سازی هستند. امسال در کنار ساماندهی پروژه گیشا ۱۰ پل مقاوم سازی می شوند، سال گذشته ۸ پل ایمن سازی شد و در کل پروژه ایمن سازی پل های پایتخت، پروژه ای دائمی در تهران است.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • ریاضیدان ایرانی دانشگاه «نیوهان» آمریکا درگذشت
  • روحانی: دولت فرصت مذاکره را از دست نخواهد داد
  • فتاح: بنیاد مستضعفان یک درصد دولت هم نیست
  • چرا شرکت را پلمپ و دست اندرکارانش را بازداشت نمی‌کنید؟
  • آیا جانسون رویکرد سخت‌تری در قبال ایران خواهد داشت؟
  • طالبان برای اولین بار: مشکل افغانستان راه حل نظامی ندارد
  • نخست‌وزیر پیشین چین معروف به «قصاب پکن» درگذشت
  • سفیر ایران در برزیل: اگر برزیل اجازه سوخت‌گیری کشتی‌های ایرانی را ندهد، فروشندگان دیگری برای ذرت، سویا و گوشت پیدا می‌کنیم
  • «پسر دریا» برنده جایزه بهترین فیلم آسیایی جشنواره سئول شد
  • وزیر راه: عوارض آزاد راه تهران- شمال هنوز قطعی نشده
  • انگلیسی‌ها برای رفع توقیف نفتکش متخلف خود واسطه فرستادند
  • ذوالنوری: دوتابعیتی بودن روحانی را باور نداریم و نگفته‌ایم
  • یک نماینده: فردی با بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی وجود دارد
  • شکایت از روند بررسی صلاحیت نامزدهای شورای شهر به کمیسیون اصل ۹۰
  • هنوز نتوانستیم از ظرفیت‌های اقتصادی چین و روسیه استفاده کنیم
  • «ماجرای نیمروز» را با دوبله فارسی در ارسباران ببینید
  • موافقت مجلس ونزوئلا با بازگشت کاراکاس به پیمان دفاع منطقه ای
  • جزئیات قیمت رسمی انواع ارز
  • «پستچی، پابلو نرودا» اجرایش را آغاز می‌کند/ رونمایی از پوستر «چند زندگی سگی»
  • تضعیف یوآن در مقابل دلار
  • نامزدهای جایزه «بوکر» معرفی شدند
  • ارائه مدل جامع ارتقای نظام نظارت مالی کشور
  • آتش‌سوزی مجتمع تجاری در غرب تهران
  • تخلف در برخی موارد محرز است
  • تولد یک نوزاد در مترو دروازه دولت
  • دیدار مدال آوران ۶ سال گذشته المپیادهای جهانی با رئیس جمهور
  • بیست و دومین جلسه دادگاه پرونده بانک سرمایه آغاز شد
  • کره شمالی یک کشتی ماهیگیری روسیه را توقیف کرد
  • ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: بابت کشتار ۱۳ معترض عرب در سال ۲۰۰۰ عذرخواهی می‌کنم
  • مدیرعامل پدیده به حبس ابد محکوم شد؟