طلای جهانی همچنان بالای 1400 دلار معامله می‌شود

    کد خبر :562705

قیمت طلا که در معاملات روز جمعه به بالاترین رقم 6 سال گذشته رسیده بود، امروز نیز افزایش یافت و به 1403.41 دلار در هر اونس رسید.

با ارسال سیگنال‌های ملایم از سوی بانک‌های مرکزی در جهان و تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران که تقاضا برای این فلز گران‌بها را افزایش داد، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال گذشته که روز جمعه ثبت شده بود، در نوسان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.78 دلار افزایش 1403.41 دلار فروخته شد و در آستانه ثبت پنجمین جلسه متوالی افزایشی قرار دارد. طلا در روز جمعه به 1410.78 دلار رسید که بالاترین رقم از 4 سپتامبر 2013 به شمار می‌رود.

هرچند ترامپ گفته به دنبال جنگ با ایران نیست اما تنش‌ها میان دو کشور همچنان بالاست؛ با توجه به اینکه واشنگتن اعلام کرده است که امروز تحریم های چشمگیری علیه ایران اعلام خواهد کرد.

دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای‌ان‌زد گفت: «ما همچنان به علت لحن ملایم بانک‌های مرکزی جهان، شاهد بهبود در احساس حاکم بر بازار هستیم اما صراحتا خریدهای به علت جذابیت و امنیت طلا به علت تنش‌های آمریکا و ایران نیز قیمت‌ها را تقویت کرده است.»

فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا هفته گذشته اعلام کردند که برای مقابله با رکود اقتصادی در جهان آماده کاهش سیاست‌های مالی هستند.

به گزارش فارس ،ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 4.57 درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش یک روزه از سپتامبر 2008 به شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید