همه چیز در خصوص تغییر زمان چراغ‌‌های راهنمایی و رانندگی/ پرش ثانیه‌شمار «دستی» نیست

    کد خبر :562678

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ فرآیند چگونگی تغییر زمان در سامانه هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را تشریح کرد.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص تغییر ناگهانی و به اصطلاح پرش تایمر چراغ‌های راهنمایی اظهار داشت: چراغ‌های راهنمایی طبق سیستم کنترل مرکزی سامانه اسکتس ( SCATS) عمل می‌کنند؛ اسکتس سامانه‌ای نرم‌افزاری است که براساس مدت زمان مورد نیاز برای هر فاز یا مسیر، به صورت هوشمندانه زمانبندی لازم را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد:‌ در تغییر زمانبندی‌ها، این سامانه مجبور می‌شود در برخی مسیرها کاهش زمان ودر برخی معابر افزایش زمان را لحاظ کند و در این مواقع است که این مبحث مطرح می‌شود که چراغ‌های راهنمایی پرش دارند.

این مقام ارشد پلیس راهور در واکنش به این مطلب که برخی شهروندان از تغییر ناگهانی چراغ‌های راهنمایی و پرش چراغ از سبز به قرمز گله‌مند هستند، گفت: در برخی زمان‌ها پرش چراغ‌ها را شاهدیم، یعنی اینکه یکمرتبه چراغ سبز از عدد ۲۰ به ۳ تبدیل می‌شود، اما این تغییر تایم به گونه‌ای نیست که به ناگاه از عدد ۲۰ به چراغ قرمز منتهی شود.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت ادامه داد: تغییر ناگهانی تایم چراغ و کاهش آن در نهایت تا عدد ۳ اعمال می‌شود چرا که برای چراغ قرمز استانداردی تعریف شده و باید چند «۳ ثانیه» حتما رعایت شود؛ چرا که در برخی نقاط دوربین وجود دارد و ممکن است شهروندان جریمه شوند.

وی گفت: در تغییر تایمر چراغ‌ها، ابتدا یک «۳ ثانیه » پایانی برای چراغ سبز لحاظ می‌شود؛ در مرحله بعدی ۳ ثانیه دوم چراغ زرد است و در مرحله سوم نیز ۳ ثانیه بعدی برای قرمز شدن چراغ در هر دو طرف است؛ در نهایت بعد از این مراحل، رنگ چراغ تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش فارس،سردار مهماندار خاطرنشان کرد: اگر راننده‌ای از چراغ قرمز عبور کند حتما جریمه می‌شود، اما در نظر داشته باشید که ۳ مرحله «۳ ثانیه» ای برای تغییر رنگ چراغ راهنمایی لحاظ خواهد شد و اینگونه نیست که چراغ سبز به ناگاه به چراغ قرمز تبدیل شود.

لازم به ذکر است که شهروندان  با درج مطلبی با عنوان «ثانیه‌شمار چراغ راهنما یا سلیقه مامور» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید