نهایی شدن سناریوهای اصلاح ساختارشهرداری تهران/حذف ساختارهای موازی

    کد خبر :562526

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران آخرین وضعیت لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران را تشریح کرد.

سکینه اشرفی  درخصوص آخرین وضعیت لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران که قرار بود تا پایان خرداد ماه به شورای شهر ارائه شود، گفت: طبق تکلیف برنامه سوم و طرحی که نمایندگان شورای شهر مصوب کردند، باید بازطراحی کلان ساختار سازمانی در شهرداری تهران صورت بگیرد. در این راستا به اصلاح ساختار شهرداری ورود کرده‌ایم و در اولین فرصت این لایحه به شورای شهر تهران ارائه می‌شود.

وی افزود: از لحاظ کارشناسی در حوزه معاونت برنامه‌ریزی سناریوهای مختلف پیش‌بینی شده است که به هیات رئیسه شهرداری تهران ارسال شده و اکنون در مرحله رسیدگی قرار دارد تا سناریوی نهایی برای شورای شهر تهران ارسال شود.

وی اضافه کرد: یکی از رویکردهایی که مدنظر شهرداری تهران قرار دارد این است که با توجه به اولویت‌های شهر تهران، اصلاح ساختاری از جهت حوزه تفصیلی و سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری انجام شود.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه اصلاح ساختار شهرداری تهران در چند مرحله انجام می‌شود، گفت: یک مرحله برای ارائه تشکیلات تفصیلی به شورای شهر است و مرحله دیگر این است که ساختارهای موازی درون سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری و حتی حوزه ستادی شهرداری شناسایی شود که این امر زمان‌بر است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تصریح کرد: بخشی از بررسی ساختاری مربوط به حوزه دفتر شهردار است و تأکید شهردار تهران هم این است که برای داشتن سازمان چابک باید رأس این مجموعه نیز متناسب‌سازی شود. بنابراین فازهای مختلفی برای اصلاح ساختار شهرداری پیش‌بینی شده که طی امسال که سال اول برنامه سوم است طراحی و مصوب می‌شود و سپس مراحل اجرایی شدن را طی خواهد کرد.

وی تأکید کرد: در تلاش هستیم که شهرداری تهران را متناسب‌سازی کنیم و شاید کوچک‌سازی نیز انجام شود و برخی معاونت‌ها ادغام شود.

به گزارش مهر،اشرفی در پاسخ به این پرسش که آیا در پی اصلاح ساختار شهرداری تهران، معاونتی هم حذف خواهد شد؟ گفت: هر یک از معاونت‌های شهرداری تهران شرح وظایفی دارند و خدمتی ارائه می‌دهند. نمی‌توان درباره حذف یک معاونت صحبت کرد بلکه هدف ادغام کارهایی است که به صورت موازی انجام می‌شود چون برخی حوزه‌های کاری شهرداری اقدامات موازی و مشابهی انجام می‌دهند که باعث شده است شهرداری نتواند به صورت خاص وظایف اصلی خود را انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید