تجهیزات ۵G آمریکا در خارج از چین تولید می شود

    کد خبر :562511

دولت آمریکا مشغول بررسی است تا با صدور ملزوماتی شرکت های تهیه کننده تجهیزات نسل آتی اینترنت۵G را ملزم کند زنجیره های طراحی و ساخت محصولاتشان را از چین خارج کنند.

دولت آمریکا مشغول بررسی است تا با صدور قوانین و ملزوماتی شرکت‌ها را ملزم کند تجهیزاتی برای توسعه نسل آتی اینترنت ۵G که در آمریکا استفاده شود را درخارج از چین طراحی کنند و بسازند.

این در حالی است که چین و آمریکا همچنان در حال مذاکره هستند. از سوی دیگر دولت آمریکا از هم اکنون استفاده از تجهیزات مخابراتی چینی توسط کریرهای آمریکایی را محدود کرده است. به نوشته وال استریت ژورنال مقامات آمریکایی از هم اکنون مشغول تحقیق در شرکت‌های تهیه کننده تجهیزات هستند تا مشخص شود آیا آنها می‌توانند زنجیره تولیدات محصولات مختص آمریکا را از چین خارج کنند یا خیر.

به نوشته این نشریه چنین فرایندی ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: دستور اجرایی کاخ سفید برای محدود کردن برخی تجهیزات شبکه که توسط شرکت‌ها و سرویس‌های خارجی ساخته می‌شوند منجر به آغاز یک فرایند بررسی ۱۵۰ روزه از زنجیره تأمین تجهیزات شرکت‌های مخابراتی آمریکا شد. به عنوان بخشی از این بررسی مقامات آمریکایی از تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی درخواست می‌کنند تا سخت افزارهای مربوط به آمریکا (از جمله روترها، سوئیچ ها و نرم افزارها) را خارج از چین تولید کنند.

در حال حاضر مذاکرات در مراحل غیر رسمی است. دستور اجرایی شامل تهیه فهرستی از قوانین و مقررات با مهلت اجرای ۱۵۰ روزه در ماه اکتبر است.

شرکت‌های اروپایی نوکیا و اریکسون هم اکنون فروشندگان اصلی تجهیزات کریرهای بی سیم به آمریکا هستند و چنین ملزوماتی آنها را مجبور می‌کند عملیات‌های خود را از چین خارج کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید