هکرها ۵۰۰ مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند

    کد خبر :562501

سازمان ملی فضایی و هوانوردی آمریکا تأیید کرده که یکی از آزمایشگاه‌های آن سال گذشته هک شده و در نتیجه ۵۰۰ مگابایت اطلاعات حساس ناسا به سرقت رفته است.

این اطلاعات در سال ۲۰۱۸ از آزمایشگاه نیروی محرکه جت یا جی پی ال سرقت شده و داده‌های سرقت شده مربوط به مأموریت‌های فضایی مختلف ناسا بوده است.

نکته جالب این است که سرقت اطلاعات یادشده با استفاده از یک رایانه ارزان قیمت Raspberry Pi انجام شده که تنها ۳۶ دلار قیمت دارد و تنها دارای یک برد اصلی است. این رایانه همه کاره به سادگی در بازار یافت می‌شود.

رایانه یادشده که ابعادی به اندازه یک کارت اعتباری دارد، برای انجام برخی کارهای ساده در خانه مناسب است و مشخص نیست هکرها چگونه از آن برای سرقت اطلاعات از یک آزمایشگاه معتبر ناسا استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش منتشر شده، در آوریل سال ۲۰۱۸ یک حساب کاربری در آزمایشگاه جی پی ال شناسایی شد که متعلق به یک کاربر خارجی و ناشناس بود. بررسی این حساب از سرقت ۵۰۰ مگابایت اطلاعات ناسا پرده برداشت.

هکر یا هکرهای مذکور از ضعف امنیتی شبکه رایانه‌ای این آزمایشگاه سو استفاده کرده و به مدت ۱۰ ماه به صورت ناشناس به فعالیت خود ادامه دادند و ۲۳ فایل مهم را به سرقت بردند.

آنها قادر به ردگیری دیگر رایانه‌های متصل به این شبکه هم بوده اند. دو مورد از این فایل‌ها حاوی اطلاعاتی در مورد قوانین انتقال فناوری‌های نظامی و فضایی و مباحثی حساس در ارتباط با مأموریت آتی ناسا برای اعزام فضانورد به مریخ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید