٣٠٠٠ میلیارد تومان منابع بانکی در راه مناطق سیل زده

    کد خبر :562495

تفاهم نامه تامین مالی ٣٠٠٠ میلیارد تومانی کمک به مناطق سیل زده دقایقی دیگر در محل سازمان برنامه و بودجه، میان بانکها و سازمان برنامه و بودجه امضا می‌شود.

در قالب این تفاهم نامه قرار است مبلغ مذکور جهت بازسازی مناطق آسیب زده از سیل از محل منابع داخلی بانکها تامین شود.

در این جلسه حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: بانکها اولین گروهی بودند که به صورت خودجوش در مناطق سیل زده حضور یافتند و در جلسه مشترکی بین بانکهای دولتی و خصوصی منابعی برای این کار در نظر گرفته شد.

وی افزود: منابع دولتی برای بازسازی سیل محدود است و بنابراین از بانکها کمک گرفته و قرار شد تا اصل و سود این وام ها برای بازسازی مناطق سیل زده در قالب بودجه سنواتی بازپرداخت شود.

به گفته پورمحمدی، هفده بانک در این حوزه فعال شده اند و سهم هر بانک مشخص است، بر این اساس بانک ملی٣٠٠ میلیارد تومان، بانک کشاورزی ٢٠٠ میلیارد تومان، هر یک از بانکهای سپه، تجارت، ملت و صادرات ٢٢٥ میلیارد تومان، هر یک از بانکهای رفاه، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، سینا، اقتصادنوین، کارآفرین و سامان ١٠٠ میلیارد تومان، هر یک از بانک های پارسیان و پاسارگاد ٣٠٠ میلیارد تومان و بانک آینده ٢٠٠ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل زده پرداخت می کنند.

به گزارش مهر،وی افزود: اعتقاد داریم که نباید به بانکها تسهیلات تکلیفی داد، اما در موضوع بازسازی مناطق سیل زده خود بانکها پیشگام شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید