دبیر کانون انبوه‎سازان: از رکود ۵ ساله مسکن خسته شدیم

    کد خبر :56249

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تاکید بر این‌که سازندگان از رکود ۵ ساله مسکن خسته شده‌اند، گفت:‌ ۵ سال رکود مسکن و بی توجهی به این بخش باعث شده تا همکاران ما به سمت نابودی پیش بروند.

فرشید پورحاجت با بیان این‌که وضعیت ساخت و ساز مسکن در کشور مناسب نیست،‌ اظهار کرد: به تازگی مجوزی صادر شده که سازندگان در قالب اوراق حق تقدم مسکن می‌توانند تا سقف 50 میلیون تومان برای هر واحد از تسهیلات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات طی 5 مرحله و هر مرحله 20 درصد به سازنده پرداخت می‌شود،‌به عبارت دیگر هر سری 12.5 میلیون تومان.

وی با تاکید بر این‌که هیچ کس به حوزه ساخت و ساز مسکن توجه نمی‌کند، افزود:‌ هر روز نیز یک مشکل جدید جلو پای سازندگان مسکن سبز می‌شود؛ یک روز مشکل بیمه‌ای داریم یک روز مصائب مالیاتی.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور بیان کرد:‌ 5 سال رکود مسکن و بی توجهی به این بخش باعث شده تا همکاران ما به سمت نابودی پیش بروند.

پورحاجت اظهار کرد:‌ انبوه‌سازان 5 سال است که رکود بخش مسکن را تحمل می‌کنند و دیگر خسته‌ شده‌اند،‌در این شرایط برخی برای این حوزه فقط شعار می‌دهند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان پیش‌تر نیز با تاکید بر این‌که موانع تولید مسکن در کشور برطرف نشده به تسنیم گفته بود: هنوز به شکاف‌های سال‌های 90 و 91 بازار مسکن پوشش داده نشده است، اظهار کرد:‌ یک ابزار مالی قوی برای حوزه مسکن و تقویت تقاضا طی چهار سال اخیر دیده نشده است.

پورحاجت با تاکید بر این‌که مشکل کنونی مسکن در کشور عدم تقویت طرف تقاضاست، تصریح کرد: دولت باید با ابزارهای مالی تقاضا را تقویت کند در این راستا باید تسهیلات بانکی مناسب برای ورود مردم به بازار مسکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی ادامه داد:‌باید با یک نرخ مناسب تسهیلات مناسب اقشار مختلف جامعه را پرداخت کنیم که معتقدم با شرایط کنونی سیستم بانکی کشور تحقق این امر دشوار است.

وی با بیان این‌که در حوزه تولید هنوز برخی از موانع تولید رفع نشده و بایستی خیلی سریع این مسائل مورد بررسی قرار گرفته و حل شود، افزود:‌ سیستم بانکی نیز باید نسبت به رفتاری که در حوزه تولید مسکن دارد، تجدیدنظر کند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید