سناریوی آمریکا بعد از فرستادن پهپاد جاسوسی، جنگ نظامی با ایران بود؟

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ ۸:۱۴
    کد خبر :562439

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «نقش رژیم صهیونیستی در ورود پهپاد جاسوسی آمریکا به مرزهای کشورمان مشهود است»، گفت که آمریکایی‌ها با این اقدام به دنبال آزمایش اراده و تجهیزات ما بودند.

محمدجواد جمالی اظهار کرد: نباید از نقش رژیم صهیونیستی در ورود پهپاد جاسوسی به مرز کشورمان غافل شد. اینکه اکنون سکوت کرده و حرفی نمی‌زند خود نشان می‌دهد که در پشت صحنه نقشی را ایفا می‌کند و در این بین برخی کشورهای منطقه همچون بحرین، امارات و عربستان را جلو می‌اندازد. کشورهایی که تنها از پولشان استفاده می‌کنند.

ایسنا نوشت:وی با بیان اینکه «آمریکا به هیچ یک از قراردادها و معاهدات بین‌المللی معتقد نیست» توضیح داد: دکترین آمریکا آن است که اگر هر کدام از سازمان‌های بین‌المللی در اختیار منافع این کشور نباشند از آن خارج می‌شوند. نمونه آن حمله به عراق بود که شورای امنیت آن را تصویب نکرد و آمریکا علی رغم نبود مصوبه‌ای به عراق حمله کرد. نمونه‌های دیگر را هم می‌توان در سایر قوانین بین‌المللی دید.

جمالی با این توضیح که «آمریکا در اعزام پهپاد جاسوسی به کشورمان به دنبال آزمایش اراده و تجهیزات ما بود»، گفت: شاید اگر ما پهپاد را سرنگون نمی‌کردیم آنها حمله نظامی می‌کردند. موضوع دیگر آن است که همانطور که سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرد ممکن است سناریوی آنها بعد از فجیره و دریای عمان پررنگ کردن این موضوع و در نهایت تلاش برای اجماع جهانی علیه ما باشد تا کشورمان را ذیل فصل هفت قرار دهند.

هیچ پرنده آمریکایی در حریم هوایی ایران مصون نخواهد ماند

همچنین خانه ملت نوشت:

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی‌ها در خلیج فارس که به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، گفت: موشک سوم خرداد به دوران جنگ روانی آمریکایی ها علیه ایران پایان داد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع سرنگونی پهپاد ایالات متحده نشان داد پمپئو و افراد دیگری که ترامپ را به سمت درگیری و افزایش تنش کشانده بودند چقدر در معادلاتشان دچار اشتباه شده اند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در جنگ روانی که به راه انداخته اند تلاش می کنند بر قدرت نظامی خود مانور دهند اما یکی از مهمترین تجهیزات نظامی آنها که به اذعان کارشناسان نظامی قابلیت رهگیری نداشت پس از نقض حریم هوایی کشورمان توسط سلاح های بومی ایران نابود شد که رخداد مهمی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در جلساتی که با مسئولان نظامی کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داشتیم، مسئولان نظامی عنوان کردند بدون شک هیچ پرنده آمریکایی در حریم هوایی ایران مصون نخواهد ماند.

فلاحت پیشه افزود: ترامپ دیپلماسی توئیتری دارد و در فضای مجازی درصدد جنگ روانی است اما پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط کشورمان، فقط یک توئیت کرد و سپس شاهد سردرگمی در موضع گیری وی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع ترامپ در اظهاراتی متناقض عنوان کرد؛ ابتدا گفت کاش وارد خاورمیانه نمیشدند و سپس از مذاکره بدون پیش شرط صحبت کرد و همچنین در ادامه عنوان کرد شاید سرنگونی پهپاد به دلیل اشتباه یک ژنرال بوده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید