هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه

    کد خبر :562326

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص آلودگی هوای پایتخت امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار داشت.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت ۸ صبح امروز با اشاره به اینکه بالاترین شاخص آلودگی با عدد 126 مربوط به ایستگاه پیروزی در منطقه 13 بود، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان تهران، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در پاره‌ای نقاط بخصوص جنوب و غرب استان شاهد وزش باد شدید و احتمال گردوخاک خواهیم بود.

رستگاری در ادامه به رعایت توصیه های زیست محیطی توسط شهروندان در طی روزهای دوشنبه و سه شنبه اشاره داشت و گفت: شهروندان از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم از انجام فعالیت‌های بدنی ، به خصوص در فضای باز و از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند.

به گزارش فارس، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در پایان تصریح کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت وکاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها از جمله موضوعاتی است که شهروندان باید مد نظر قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید