اعتراض دانشگاهیان به رفتارهای نامناسب در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه امیرکبیر

    کد خبر :56231

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیانیه‌ای رفتارهای نامناسب در جشن فارغ‌التحصیلی این دانشگاه را تقبیح کردند.

دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیانیه‌ای رفتارهای نامناسب در جشن فارغ‌التحصیلی این دانشگاه را که شامل اختلاط و روابط نامناسب بود، تقبیح کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

در پی برنامه جشن فارغ التحصیلی اخیر دانشگاه، تصاویر نامناسبی از اختلاط و روابط نامناسب بطور گسترده منتشر شد که متاسفانه مبین رفتار دور از شان و منزلت دانشگاهی و خلاف موازین قانونی و شرعی می‌باشد. هر چند برگزاری مراسم فارغ التحصیلی سنتی مرسوم و متداول در دانشگاه‌های دنیا ازجمله دانشگاه‌های کشور و به تبع آن دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده که همه ساله در پایان سال تحصیلی مطابق ضوابط و مقررات و بعنوان یک برنامه نمادین علمی برگزار می شود و لیکن آیین گرامی‌داشت فارغ التحصیلی مورخ 14/04/96 در دانشگاه برخلاف رویه معمول و مرسوم در مکانی نامناسب و در نهایت به شکلی که زیبنده محیط دانشگاه، بخصوص دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعنوان مادر دانشگاه‌های کشور نبوده برگزار شد و تصویر نامناسب از این دانشگاه که پیشتاز در عرصه‌های علم و فناوری و پیشگام در پایبندی به ارزشهای دینی و انقلابی و میهنی می‌باشد را به نمایش گذاشت.

بسیج اساتید و جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن تقبیح این اقدام نامناسب و تاکید بر مبری بودن دانشگاهیان امیرکبیر بر اینگونه اعمال، از مدیریت محترم دانشگاه درخواست داریم تا ضمن بررسی چرایی وقوع چنین رفتار نامناسب، اینگونه برنامه‌ها را تقبیح و با عاملان آن برخورد نمایند.

انتظار داریم مسئولین دانشگاه باتوجه به ظرفیت عظیم ارزشی و معنوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با لحاظ نمودن عقبه دین داری و وطن پرستی دانشگاهیان این دانشگاه با بیش از 90 شهید، راهکاری را اتخاذ نمایند تا ضمن جلوگیری از تکرار این نوع ناهنجاری‌ها، برنامه فرهنگی، اجتماعی و عمومی دانشگاه را در چارچوب قوانین و مقررات و ارزش‌های دینی و انقلابی برنامه‌ریزی و اجرایی نمایند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید