سیستم‌ عامل کروم گوگل از پردازنده‌های آیس لیک اینتل پشتیبانی نخواهد کرد

    کد خبر :562221

ظاهرا گوگل برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل موسوم به آیس‌لیک در سیستم‌عامل Chrome OS برنامه‌ای ندارد.

بسیاری از کروم‌بوک‌های موجود در بازار از پردازنده‌های اینتل بهره می‌برند؛ با‌این‌حال به‌نظر می‌رسد Chrome OS از نسل آتی پردازنده‌های اینتل موسوم به آیس‌لیک پشتیبانی نخواهد کرد. سال گذشته، تراشه‌ساز کهنه‌کار سانتا‌کلارا در مسیر تولید پردازنده‌های کانن‌لیک که پیش‌تر قرار بود از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بهره ببرد، با مشکلات متعددی مواجه شد. گفته می‌شود این مشکلات بر روند توسعه‌ی پیکسل اسلیت با کدنام Meowth تأثیرگذار بوده است. درادامه، مشخص شد سران مانتین‌ویو برنامه‌ی پشتیبانی سیستم‌عامل کروم از پردازنده‌های کانن‌لیک را با هدف استفاده از سری آیس‌لیک کنار گذاشته‌اند.

حال شواهد حاکی از آن است که پردازنده‌های موردانتظار آیس‌لیک نیز در کروم‌بوک‌‌ها به‌کار نخواهند رفت. ماه گذشته، گوگل در یکی از کامیت‌های کرومیوم تعدادی از بوردهای «منسوخ» یا «رهاشده» را روی سیستم‌عامل کروم غیرفعال کرد. دو نمونه از این بوردها، با نام‌های iclrvp (کوتاه‌شده‌ی عبارت Ice Lake Reference Validation Platform) و dragonegg مبتنی‌بر تراشه‌های آیس‌لیک هستند.

ناگفته نماند در یکی از نسخه‌های ابتدایی کامیت، دلیل حذف بوردهای iclrvp و dragonegg با عبارت not pursuing ICL عنوان شده بود که نشان‌دهنده‌ی تصمیم گوگل برای کنارگذاشتن پردازنده‌های آیس‌لیک بود. پس از مدتی، این پیغام به‌همراه توضیحات مربوط‌به سایر بوردها از کامیت حذف شد؛ چراکه به‌باور یکی از کارکنان گوگل، توضیحات یادشده جزئیات بیش از اندازه‌ای دربر داشتند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید