مدل مفهومی Inertia Kinetik؛ پیش‌نمایشی از خودروهای اسپرت آینده

  • خودرو
  • شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱
    کد خبر :561620

یک طراح مستقل با الهام از خودروهای فرمول خودروی رودستری طراحی کرده علاوه‌بر اسپرت بودن، تجربه‌ی رانندگی با یک خودروی فرمول یک را به راننده منتقل می‌کند.

اگر آینده جایی باشد که خودروهای رودستری مانند مدل مفهومی اینرشیا کینتیک (Inertia Kinetik) در آن آزادانه پرسه بزنند، پس شرایط چندان هم بد نخواهد بود. این خودرو ارتفاع کمی دارد، تهاجمي و بسیار آیرودینامیک است. نیازی به گفتن نیست که با فناوری بالا نیز همراه هست.

این خودرو توسط گیوم گارسیا با الهام از باله‌ی روی آینه جانبی خودروهای فرمول یک نسل‌های گذشته طراحی شده است.

گارسیا ادعا می‌کند ایده‌ی این خودرو پس از دیدن اینکه چطور آینه‌های جانبی خودروی ردبول برای ایجاد جریان آیرودینامیکی درکنار سایدپادها (sidepod) هماهنگ شده، به ذهنش رسیده است. سایدپاد دریچه‌ی هوایی در خودروهای فرمول یک است گه جریان هوا را از جلوی خودرو به سمت عقب هدایت می‌کند.

با هدف استفاده از رویکردی مشابه، طراح در خودروی کینتیک توانست دوربین‌ها را به‌جای آینه‌های جانبی طراحی کند که از دو طرف به خودرو چسبیده و به‌صورت یکپارچه از کناره‌ی خودرو تا انتهای آن ادامه پیدا کرده و از دو طرف به یکدیگر متصل می‌شوند. دیگر ویژگی‌های طراحی عبارت‌اند از: طرح منحنی چراغ‌ها، تایرهای بزرگ، دیفیوزر غول‌آسای عقب و البته رو باز بودن سقف که باعث می‌شود این خودروی اسپرت بیشتر مناسب اوقات فراغت باشد تا استفاده‌ی روزمره.

می‌رسیم به داخل خودرو، جایی که اول از همه فرمان سه شاخه‌ی آن جلب توجه می‌کند. چند نمایشگر و طرحی از پیست سیلور‌استون (Silverstone) بالای داشبورد دیده می‌شود. نکته‌ی قابل‌توجه اینکه، در اینجا یک زمان رکورد ثبت شده که ١ دقیقه و ٢٣.۵٩ صدم ثانیه را نشان می‌دهد که سریع‌تر از رکورد ثبت شده‌ی ١ دقیقه و ٢۵.٨٩ صدم ثانیه‌ای لوئیس همیلتون در تعیین خط فرمول یک سال گذشته است.

در آخر نیز، پنل‌های جانبی را داریم که قادر به نمایش تصاویر مانند یک اسکرین سیور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید