تردید واشنگتن پست از روایت ترامپ از لغو اقدام نظامی علیه ایران

    کد خبر :561604

یک رسانه آمریکایی در مطلبی ادعای اینکه ترامپ ۱۰ دقیقه پیش از اقدام نظامی علیه ایران از این تصمیم منصرف شده است را زیر سوال برد.

واشنگتن پست ضمن بررسی توئیت‌های اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص لغو حمله به ایران آنهم دقایقی قبل از آغاز، در صحت ادعای او تردید کرد.

به ادعای برخی منابع، دونالد ترامپ تنها ۱۰ دقیقه پیش از اقدام نظامی علیه ایران با خبردار شدن از اینکه قربانیان این اقدام ۱۵۰ نفر خواهد بود از این اقدام صرفه نظر کرده است.

به گزارش مهر،ترامپ جمعه در توییتی نوشت: «ما برای حمله به سه سایت آماده بودیم که من پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد؟ ۱۰ دقیقه پیش از حمله پاسخ یکی از ژنرال ها این بود که ۱۵۰ نفر و من حمله را متوقف کردم».

ترامپ همچنین در مصاحبه با NBC گفت: من این اقدام را متناسب با سرنگون کردن یک پهپاد بدون سرنشین نمی دانستم.

طبق این یادداشت پیش از آنکه ترامپ تصمیم نهایی خود را اعلام کند کاخ سفید و مقامات امنیت ملی آماده این اقدام نظامی بودند. این تصمیم باعث شگفتی مقامات پنتاگون که نگرانی خود را پیشتر از این تنش عمده اظهار کرده بودند شد.

نویسنده می افزاید: ۱۰ دقیقه پیش از این چنین اقدام اساسی زمانی است که ترامپ چنین سوالات کلیدی را می پرسد.

در ادامه، این یادداشت اضافه می کند: حتی «آدام کینزینگر»، عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نیز قبلاً این مساله را مطرح کرده بود.

آیا این مساله ای نبود که زودتر می بایست پرسیده شود؟ آیا تعداد کشته شدن احتمالی نباید پیش از چنین اقدام نظامی اساسی مورد بررسی قرار گیرد. واشنگتن‌پست تصریح کرده که توضیحات ترامپ این ایده را تقویت می‌کند که او تمایلی برای اقدام نظامی علیه تهران ندارد.

روز پنجشنبه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم هوایی ایران شد و توسط پدافند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرنگون شد. این در حالی است که آمریکا ادعا دارد این پهپاد در آبهای بین المللی بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید