تغییرات آب وهوایی می‌تواند امواج گرمای مرگباری ایجاد کند

    کد خبر :561516

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که گرمایش جهانی می‌تواند امواج گرمای مرگباری ایجاد کند و باعث مرگ هزاران نفر شود.

محققان دریافتند دما در مسیر افزایش سه درجه سانتیگرادی نسبت به قبل از صنعتی شدن جوامع است و بدون اقدام فوری در زمینه تغییرات آب وهوایی، امواج گرما منجر به از بین رفتن هزاران نفر در شهرهای ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که برای کاهش مرگ و میر ناشی از گرمای شدید، کاهش قابل توجه در انتشار گازهای گلخانه‌ای ضروری است.

پژوهشگران اظهار کردند: اگر متوسط افزایش دمای جهانی به سه درجه سانتیگراد برسد، موج گرما می‌تواند نزدیک به ۶۰۰۰ نفر در نیویورک، ۲۵۰۰ نفر در لس‌آنجلس و بیش از ۲۳۰۰ نفر را در میامی از بین ببرد.

آنها افزودند: مناطقی مانند میامی، لس‌آنجلس و دیترویت در ایالات متحده آمریکا، احتمالاً بیشترین تلفات را خواهند داشت.

نتایج تحقیقات جدید نیز حاکی از آن است که اگر ایالات متحده و دیگر کشورها اقدامات تهاجمی را برای محدود کردن گرمایش جهانی انجام دهند، بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از گرمای شدید ممکن است اتقاق نیفتد.

اگر ملت‌های جهان به اهداف توافق‌نامه پاریس درباره تغییرات آب وهوایی متعهد نباشند و افزایش دما تا سال ۲۱۰۰ ادامه پیدا کند، هر ساله منجر به از بین رفتن هزاران نفر خواهد شد.

محققان عنوان کردند: امواج گرما تهدیدی جدی برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان و سالخوردگان است و هزاران مرگ و میر ناشی از گرما و آسیب‌های جدی ناشی از آن، سالانه در سراسر جهان گزارش شده است.

این تحقیق به سرپرستی دانشگاه بریستول در انگلیس به همراه دانشگاه واشنگتن امریکا انجام شده و محققان بررسی کردند که چگونه امواج گرما و افزایش دما منجر به از بین رفتن هزاران نفر در ایالات متحده خواهد شد.

یافته‌های این بررسی در مجله Science Advances منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید