مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد

جلوگیری از فضای قبیله‌گرایی، سیاست صندوق بازنشستگی در اداره شرکت‌ها

    کد خبر :561391

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازدید فشرده از پتروشیمی مسجد سلیمان، فولاد اکسین و لوله سازی اهواز نشان داد کارهای خوبی انجام شده ولی هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده است که باید انجام شود.

سید میعاد صالحی در سفر یک روزه به خوزستان که با حضور رئیس هیات مدیره، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری صندوق و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره هلدینگ انرژی انجام شد، از محوطه های عمرانی، عملیاتی، کارگاهی، خط تولیدی و بهره برداری مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان، فولاد اکسین و لوله سازی اهواز، از شرکتهای تابعه صندوق بازنشستگی، بازدید کرد و فعالیت‌ها و مشکلات این مراکز اقتصادی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

صالحی در ادامه، دیداری صمیمی با روسای کانون های بازنشستگان دستگاه‌های مختلف استان خوزستان داشت.

پس از بازدید از محوطه های مختلف عمرانی، عملیاتی، کارگاهی و همچنین پروژه آب رسانی پتروشیمی مسجد سلیمان، جلسه ای با حضور امام جمعه، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار مسجد سلیمان و همچنین نماینده پیمانکار چینی طرف قرارداد شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان و مدیران و کارگران این مجموعه اقتصادی برگزار و نقطه نظرات افراد مختلف بیان گردید.

صالحی در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه صنعت پتروشیمی از بازار خوبی در جهان برخوردار است و مشتریان زیادی دارد که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی خوزستان را مهد رزمندگان دیروز و امروز انقلاب خواند و ضمن اشاره به سخنان نماینده، امام جمعه و فرماندار مسجد سلیمان درباره اهمیت راه اندازی این پروژه برای امیدبخشی به مردم این منطقه و ایجاد اشتغال و رفع آسیب های اجتماعی موجود، اعلام کرد: همه ما از ناامیدی گریزانیم و تلاش می‌کنیم که در راستای ارتقای وضعیت حرکت بکنیم ولی امید زمانی شکل می گیرد که بالقوه‌ها بالفعل بشود که به لطف الهی در آینده نزدیک شاهد این امر باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه ضمن بازدید از شرکت فولاد اکسین خوزستان و گفتگو با مدیران و کارکنان این مجموعه اقتصادی، در نشستی با مدیران و کارکنان شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: این شرکت به دلیل برخورداری از ماشین‌آلات خاص و امکان تولید محصولات راهبردی و ویژه یک شرکت منحصر به فرد است که با بهره گیری از حداکثر ظرفیت‌هایی که دارد می توان در آینده‌ای نزدیک شاهد نقش آفرینی درخشان آن در صنعت فولاد بود.

صالحی با تاکید بر حمایت همه جانبه از اقدامات اصلاحی در این شرکت، بر شفافیت در بخش‌های مختلف از جمله وصول مطالبات و رفع دیون شرکت تاکید کرد.

صالحی همچنین گفت: سیاست صندوق بازنشستگی کشوری در اداره شرکت‌ها و در راستای عمل به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شفافیت و جلوگیری از فضای قبیله‌گرایی و فروش رانتی است.

وی پس از بازدید از خط تولید شرکت لوله سازی اهواز، استقرار نظام شفافیت را به نفع همه ارکان صندوق، از کارگران شرکت های تابعه تا بازنشستگان برشمرد و با تاکید بر شفافیت حداکثری در مطالبات و دیون شرکت‌ها و پیگیری حداکثری جهت وصول مطالبات و با اشاره به پروژه راهبردی خط لوله جاسک افزود: این شرکت‌ باید با استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در پروژه‌های مختلف ملی و منطقه‌ای به شکل صحیح و با سودآوری مناسب نقشی پررنگ و موثر داشته باشند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین طی این سفر با روسای کانون های بازنشستگان دستگاه‌های مختلف استان خوزستان به نمایندگی از بازنشستگان این استان نیز دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در نشست صمیمی با روسای کانون‌های بازنشستگی خوزستان که با سخنان و نظرات بازنشستگان همراه بود، گفت: شفافیت در همه امور صندوق بازنشستگی به خصوص حوزه اقتصادی و رفاهی دنبال می شود و ضمن برخورد با تخلفات به اطلاع بازنشستگان عزیز که صاحبان اصلی سرمایه های صندوق هستند، خواهد رسید.

صالحی در پاسخ به سوال یکی از روسای کانون‌های بازنشستگی افزود: برای نخستین بار، از حدود دو هفته قبل میزان مبلغ همسان سازی به صورت مجزا و مشخص در احکام حقوقی بازنشستگان عزیز قابل رویت است. همچنین تلاش حداکثری در راستای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان از جمله تلاش برای افزایش عدد همسانسازی و بهبود وضعیت بیمه تکمیلی از جمله مواردی بود که مورد تاکید مدیر عامل صندوق بازنشستگی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفتنی است مشکلات معیشتی بازنشستگان، بیمه تکمیلی و همسان سازی حقوق ازجمله مسائلی بود که توسط روسا و نمایندگان کانون های بازنشستگی استان خوزستان در حضور مدیرعامل صندوق مورد اشاره و تأکید قرار گرفت.

شایان ذکر است، پس از این سفر یکروزه، مدیر عامل صندوق بازنشستگی در صفحه توییتر خود با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته اعلام نمود: بررسی میدانی مشکلات پتروشیمی مسجدسلیمان، فولاد اکسین و لوله‌سازی اهواز، از شرکتهای تابعه #صندوق_بازنشستگی، هم بیم داشت هم امید. در مواردی پیشرفت و در مواردی هم ناکارآمدی و فساد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید