واشنگتن‌پست: آیا ترامپ واقعا 10 دقیقه قبل از حمله متوجه تلفات آن شد؟

    کد خبر :561386

یک روزنامه آمریکایی ضمن بررسی توئیت‌های دیروز رئیس‌جمهور این کشور در خصوص لغو حمله به ایران دقایقی قبل از آغاز، در صحت ادعای او تشکیک کرد.

به گزارش بازتاب، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در یادداشتی به قلم «آرون بلیک»، در ادعای روز گذشته رئیس‌جمهور ایالات متحده در خصوص اینکه تنها ده دقیقه پیش از آغاز اقدام نظامی علیه ایران آن را به‌خاطر احتمال کشته شدن 150 نفر لغو کرده، تشکیک کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در توئیتر نوشته بود: «شب گذشته آماده شلیک به سه سایت مختلف برای تلافی بودیم که پرسیدم چند نفر کشته خواهند شد؟ پاسخ یک ژنرال این بود: “۱۵۰ نفر قربان”. ده دقیقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم، چون متناسب با ساقط کردن یک پهپاد بدون سرنشین نبود.»

بلیک در توضیحات خود در خصوص این ادعا نوشته است: «رئیس‌جمهور تنها ده دقیقه قبل از حمله در خصوص ارزیابی کشته شدن افراد سوال کرده است؟ آیا این مساله را زودتر نپرسیده بود یا زودتر به او گفته نشده بود؟ این سوالی بسیار اساسی به نظر می‌رسد که شما باید قبل از آماده شدن برای یک حمله پیچیده بپرسید.»

این روزنامه آمریکایی همچنین می‌نویسد: «حتی “آدام کینزینجر”، عضو جمهوری‌خواه کنگره نیز همین سوال را مطرح می‌کند.»

واشنگتن‌پست تصریح کرده که توضیحات ترامپ این ایده را تقویت می‌کند که او تمایلی برای اقدام نظامی علیه تهران ندارد.

به نوشته تحلیل‌گر واشنگتن‌پست، روز پنج‌شنبه به نظر می‌رسید که ترامپ سرنگون شدن هواپیمای بدون سرنشینی آمریکایی توسط ایران عذر می‌آورد و چند روز قبل نیز حمله به دو تانکر را دولت آمریکا آن را به ایران نسبت داده حادثه‌ای بسیار جزئی خواند.

بامداد پنج‌شنبه گذشته، یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی که وارد حریم هوایی ایران شده بود، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سرنگون شد. بسیاری از تحلیل‌گران نظامی بر این باورند که اثبات توان‌مندی ایران در سرنگون ساختن چنین پهپادی معادلات نظامی را در منطقه تغییر داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید