با ادعای حکمرانی ایران بر عراق

نیویورک تایمز: ایران در حال ایجاد گذرگاهی از عراق به سوریه و لبنان است

    کد خبر :56138

روزنامه نیویورک تایمز با ادعای حکمرانی تهران بر بغداد، نوشت ایران در حال ایجاد جاده‌ای خاکی از عراق به سوریه و اتصال آن به لبنان است.

به گزارش بازتاب روزنامه «نیویورک تایمز» در یادداشتی مدعی شد بعد از آنکه دولت آمریکا و نیروهایش کشور عراق را ترک کردند، اکنون ایران بر آن حکمرانی می‌کند.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اجناس و کالاهای ایرانی در هر بازار و فروشگاهی در عراق به وفور یافت می‌شود، ادعا شده است: «فقط این نیست. گروه‌های تحت حمایت ایران به سختی در تلاش هستند تا گذرگاهی برای انتقال تسلیحات و نیروی انسانی به سوریه و لبنان ایجاد کنند.»

نیویورک تایمز ، در بخشی از این مطلب با اذعان به اینکه دولت صدام – دیکتاتور معدوم عراق – از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران در جنگ تحمیلی استفاده کرده بود، نوشت: «بعد از حمله آمریکا به عراق در 14 سال پیش، که نزدیک به 1 هزار میلیارد دلار هزینه برداشته و 4500 نیروی آمریکایی نیز جان خود را از دست دادند…ایران در عراق پیروز و آمریکا بازنده شد.»

این روزنامه در ادامه مدعی است ایران در حال ایجاد جاده‌ای 24 کیلومتری و خاکی در استان مرزی «دیاله» برای اتصال به خاک سوریه است.

نیویورک تایمز در حالی این ادعاها را بنا به گزارش خود مطرح می‌کند که حدود چند ماهیست مقامات رژیم صهیونیستی به طور مکرر مدعی هستند ایران در حال ایجاد گذرگاهی زمینی برای اتصال عراق به سوریه و لبنان، و همچنین ساخت کارخانه تسلیحاتی برای حزب‌الله لبنان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید