«مارک اسپر» نامزد پست وزارت دفاع آمریکا شد

    کد خبر :561359

رئیس‌جمهور آمریکا، «مارک اسپر» را که پیش از این به عنوان سرپرست وزارت دفاع این کشور تعیین کرده بود، به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای وزارت دفاع به مجلس سنا معرفی کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عصر جمعه به وقت واشنگتن گزینه پیشنهادی خود برای سمت وزارت دفاع (پنتاگون) را تعیین و او را برای گذراندن روند تایید صلاحیت به مجلس سنای این کشور معرفی کرد.

به نوشته «نیویورک تایمز»، دونالد ترامپ، مارک اسپر دبیر سابق ارتش آمریکا را که یکشنبه هفته گذشته به عنوان جانشین «پاتریک شاناهان» سرپرست پنتاگون کرده بود، رسما به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای تصدی وزارت دفاع آمریکا انتخاب کرد.

به گزارش فارس،اسپر که پیش از انتخاب به عنوان سرپرست وزارت دفاع، سمت دبیر ارتش (عالی‌ترین مقام غیرنظامی در ارتش ایالات متحده) را برعهده داشت، هم کلاسی «مایک پامپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ در دانشگاه «وست پوینت» بود.

ترامپ «دیوید نورکویست» مقام ارشد مالی وزارت دفاع آمریکا را به عنوان قائم مقام این وزارتخانه تعیین کرد. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین «رایان مک کارتی» معاون دبیر ارتش را به عنوان جایگزین اسپر در منصب دبیری ارتش منصوب کرد.

وزارت دفاع آمریکا از زمان برکناری «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق این کشور در دی ماه سال گذشته توسط سرپرست اداره شده است.

ترامپ دوم دی ماه ۱۳۹۷ در پیام توییتری اعلام کرده بود: «خرسندم که اعلام کنم پاتریک شاناهان معاون بسیار مستعد وزارت دفاع، از روز ۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ماه) عنوان سرپرست وزارت دفاع را بر عهده می‌گیرد. او فوق‌العاده خواهد بود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید