انتقال اطلاعات با نور به وسیله لامپ هوشمند

    کد خبر :561296

لامپ های هوشمندی ابداع شده اند که با کمک نور اطلاعات را از سقف خانه به لپ تاپ یا موبایل کاربر با سرعت ۱۵۰ مگابیت برثانیه منتقل کرد.

شرکت Signifiy یک گجت جدید در حوزه اینترنت اشیا ابداع کرده است. این گجت که Trulifi نام دارد در حقیقت یک حباب لامپ هوشمند است که می‌تواند با استفاده از نور به جای وای فای جریان اطلاعات را منتقل کند.

فناوری این حباب لامپ «لای-فای» نام دارد. این فناوری به وسیله نور اطلاعات را جابه جا می‌کند.

گجت مذکور می تواند اطلاعات را با سرعت ۱۵۰ مگابیت برثانیه از سقف خانه کاربر به موبایل یا لپ تاپ او منتقل کند. چنین سرعتی با متوسط سرعت یک روتر وای فای یکسان است. برای استفاده از این سیستم باید هزینه خرید یک لامپ هوشمند و همچنین یک کلید یو اس بی را بپردازید.

دو مشتری اول این محصول شرکت Globalworth در لهستان و رومانی و همچنین Claerhout Communication Campus در بلژیک هستند. Trulifi برای چنین بازارهای حرفه‌ای ارائه شده اند. به گفته تولید کننده می‌توان این محصول را در بیمارستان‌ها به کار گرفت.

علاوه برآن با استفاده از Trulifi می‌توان ربات‌ها یا ماشین‌ها را در واحدهای صنعتی به یکدیگر متصل کرد.

فناوری لای فای علاوه برآنکه سرعت بالایی دارد مزایای دیگری را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کند. از آنجا که در این سیستم از نور برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود، می‌توان اطلاعات را به هر نقطه‌ای که نور سفر می‌کند، منتقل کرد مانند اعماق زمین.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید