رکورد شکنی یاوری و فینالیست شدن هر سه نماینده ایران

  • ورزشی
  • جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۰
    کد خبر :561109

در روز نخست مسابقات شنا بین المللی کرواسی مهدی انصاری و بنیامین قره حسنلو در ۵۰ متر پروانه و علیرضا یاوری در ماده ۲۰۰ متر آزاد فینالیست شدند.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، مسابقات open کشور کرواسی از سری رقابت‌های رسمی فدراسیون جهانی شنا (FINA) برای دومین مرحله کسب ورودی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ کره جنوبی از امروز (جمعه) در شهر زاگرب آغاز شد. در روز نخست این مسابقات علیرضا یاوری در ۲۰۰ متر آزاد و مهدی انصاری و بنیامین قره‌حسنلو در ماده ۵۰ متر پروانه به آب زدند.

ابتدا علیرضا یاوری نماینده شنای ایران در ماه ۲۰۰ متر آزاد به آب زد. این شناگر جوان تیم ملی در مرحله مقدماتی با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۵۱ ثانیه و ۹۳ صدم ثانیه در جایگاه نخست ایستاد و علاوه بر راه یابی به مرحله فینال موفق شد رکورد ملی این ماده را جابجا کند. رکورد این ماده پیش از این در سال ۲۰۰۹ توسط سعید ملک آشتیانی با زمان ۱ دقیقه و ۵۳ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه به ثبت رسیده بود و یاوری موفق شد پس از ۱۰ سال این رکورد را به نام خود ثبت کند.

در ادامه مهدی انصاری و بنیامین قره حسنلو در ماده ۵۰ متر پروانه با حریفان خود به رقابت پرداختند. در پایان مرحله مقدماتی این ماده به ترتیب انصاری و قره‌حسنلو با زمان‌های ۲۵ ثانیه و ۴ صدم ثانیه و ۲۵ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه در مجموع سوم و ششم و راهی فینال این ماده شدند. فینال این دو ماده عصر امروز (جمعه) برگزار می‌شود.

مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو و علیرضا یاوری سه شناگر اعزامی ایران در این رقابت‌ها هستند. ملی پوشان ایران دوشنبه (سوم تیر ۱۳۹۸) به تهران باز خواهند گشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید