جزئیات عقیم‌سازی سگ‌های پایتخت

    کد خبر :561107

مدیر حوزه کنترل حیوانات شهر تهران جزئیات عقیم سازی سگ‌های پایتخت را تشریح کرد و گفت: یک سگ بعد از عقیم‌سازی دو هفته در نقاهتگاه می‌ماند و پس از دریافت آنتی بیوتیک و دارو در طبیعت رها می‌شود.

دو تن از اعضای شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از مرکز دپو و دفن زباله آرادکوه از نقاهتگاه و مرکز عقیم سازی سگ‌های ولگرد بازدید کردند.در این بازدید احمد مسجدجامعی با بیان اینکه مدتی است که فعالان حوزه حیوانات به عقیم‌سازی سگ‌ها توسط شهرداری و جمع‌آوری آن‌ها انتقاد دارند، گفت: فعالان حوزه حیوانات عنوان کرده‌اند که شهرداری سگ‌هایی که به آن‌ها غذا می‌دهند را جمع‌آوری کرده است.

حسن خلیل آبادی – عضو دیگر شورای شهر تهران – نیز با بیان اینکه شهرداری تهران مرکزی را برای نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌ها دارد، گفت: امروز به این مرکز آمدیم تا با حضور فعالان حوزه حیوانات در جریان نحوه فعالیت آنها قرار گیریم.

حیدری – مدیر حوزه کنترل حیوانات شهر – با اشاره به اینکه این مرکز در حوزه سگ و موش فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد،اظهارکرد: سگ‌هایی که در حاشیه و سطح شهر تهران هستند جمع‌آوری و به این مرکز انتقال داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیمانکاری در این راستا انتخاب شده است و با تیم کارشناسی نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها اقدام می‌کند، گفت: سگ‌های مریض تحت درمان قرار گرفته‌اند و مابقی سگ‌ها نیز عقیم می‌شوند.

حیدری افزود: یک سگ بعد از عقیم‌سازی دو هفته در نقاهتگاه می‌ماند و پس از دریافت آنتی بیوتیک و دارو در طبیعت رها می‌شود.

وی در مورد سگ‌های پایتخت نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ قلاده سگ در این مرکز وجود دارند، گفت: مردم با دیدن سگ با شماره‌های ۱۸۸۸ یا ۱۳۷ تماس می‌گیرند و خواهان جمع‌آوری سگ‌ها هستند. از آنجایی که دیدگاه‌های مختلفی در سطح شهر تهران در مواجهه با سگ وجود دارد بعضاً به ما انتقاد می‌شود که چرا این سگ‌ها را جمع‌آوری می‌کنید ولی واقعیت این است که عده‌ای هم در یک سوی دیگر از شهرداری می‌خواهند که این سگ‌ها را جمع‌آوری کند.

حیدری اضافه کرد: مأموران ما حین جمع‌آوری به سگ‌های قلاده‌دار و یا سگ‌هایی که مشخص است صاحبی دارند، دست هم نمی‌زنند، چه برسد به آنکه آن‌ها را جمع‌آوری کنند. سگ‌های جمع‌آوری شده پس از عقیم شدن واکسینه خواهند شد و افرادی که مایل باشند سگی برای گله یا مراقبت داشته باشند می‌توانند از این سگ‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری هر قلاده سگ متغیر است، گفت: هزینه هر سگ بر اساس هزینه جراحی، عوامل انسانی و … متفاوت است اما حدوداً هزینه هر قلاده سگ حدود ۳۰۰ هزار تومان می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه برای موش‌های شهر تهران نیز چاره اندیشی شده است،اظهارکرد: با روش‌های تلفیقی، شیمیایی، فیزیکی همچون طعمه گذاری، تزریق فوم به شکاف‌ها توانستیم اقدامات مؤثری در زمینه کاهش تعداد موش‌های تهران انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برآوردی از جمعیت موش‌های پایتخت نداریم، گفت: با این وجود بر اساس برنامه سوم توسعه می‌بایست نسبت به تعیین جمعیت آنها اقدام کنیم. برای کنترل موش‌ها ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که حدود ۱۰ میلیارد تومان این اعتبار در اختیار مناطق است. تعداد موش‌ها نسبت به چند سال گذشته در پی اقدامات مؤثر کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم،حیدری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود موش‌های تهران در برابر سم مقاوم شده‌اند،اظهارکرد: ما برای کاهش تعداد موش‌ها از روش‌های مختلف فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و تلفیقی استفاده می‌کنیم. سم دهی به آنها یک روش شیمیایی ساده خوراکی است که سم آن‌ها با جاذبه‌های گیاهی همخوانی دارد اما دقت داشته باشید که ما هر سال ترکیبات سم را که مشخص است، تغییر می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید