پيام وزير کشور در پي جنايت واقع شده در استان اردبيل

    کد خبر :56105

انتشار خبر جنايت دهشتناک عليه يکي از نونهال هاي بوستان فرزندان ميهن، موجب تأثر عميق و تأسف فراتر از وصف است. در حالي که عميقاً با خانواده آتناي مظلوم ابراز همدردي مي کنم، اشاره به نکاتي کوتاه را در اين زمينه در اين مقطع زماني لازم مي دانم؛
1- جنايت واقع شده در يکي از شهرستانهاي استان اردبيل، تنها يک خانواده را داغدار نساخته است بلکه آنچنان عواطف و احساسات همه خانواده ها در جاي جاي کشور را تحت تأثير قرار داده که گويا جنايتي عليه همه فرزندان ميهن عزيز ما بوده است. لذا واکنش دستگاههاي مسئول به اين حادثه مي بايست متناسب با اين وضعيت، فوق العاده و اقناع کننده افکار عمومي در سراسر کشور باشد.
2 – اکنون آتناي عزيز، مظلومانه و ناباورانه از دست رفته است، لکن اين حادثه مي بايست عبرتهاي بزرگي براي همه ما، به سهم متناسب در پي داشته باشد تا از تکرار وقايعي چنين دردناک پيشگيري شود؛
اولاً مجازات عامل اين جنايت با فهم هوشمندانه از قانون مجازات اسلامي، آنچنان سريع، قاطع و موثر اعمال شود که ضمن التيام بخشي از محنت و رنج افکار عمومي در اين جنايت، به اندازه خود موثر و پيشگيري کننده باشد. البته اقدام بموقع نيروي انتظامي بخش نخست اين روند است که بعنوان رئيس شوراي امنيت کشور از اين تلاش ارزشمند و ساير اقدامات بموقع اين نيرو از جمله برخورد موثر در حادثه متروي شهرري تقدير مي کنم.
ثانياً خانواده ها با نظر به اين حادثه، علاوه بر تأثر و تأسف قلبي و بروز احساسات و عواطف که نشانه اي از انسجام و همبستگي اجتماعي است به سهم خود از اين حادثه درس گرفته و زمينه هايي را که مي تواند سبب ساز اين دست فجايع باشد، مورد امعان نظر قرار دهند.
ثالثاً همه دستگاههاي ذيربط همچون، نهادهاي فرهنگي و پرورشي و اخلاقي که نقش و سهمي در تربيت اخلاقي و رواني جامعه يا بخشهايي از آن دارند، مي بايست در يک برنامه ريزي کوتاه مدّت، اين جنايت را مورد واکاوي و ريشه يابي قرار دهند و از رهگذر اين توجه مضاعف به مسئله، به نتايج موثري براي تغيير در روشها و رويکردهاي اخلاقي، پرورشي و تربيتي مورد اعمال در محيط آموزشي و فرهنگي جامعه دست يابند. اين نتايج مي تواند و مي بايست از تکرار فجايعي از اين دست، عملاً پيشگيري نمايد.
3 – علاوه بر آنچه توصيف شد که به زعم اينجانب مولفه هاي اصلي در عبرت آموزي از اين فاجعه هستند، بايستي به نقش رسانه ها و از جمله رسانه ملي با نگاه دقيق پرداخت به نحوي که بتوان از تأثير رسانه ملي در پيشگيري از نظائر اين حادثه اطمينان حاصل کرد.
در خاتمه مجدداً خالصانه و صميمانه با خانواده اين فرزند معصوم؛ آتناي اصلاني ابراز همدردي مي کنم و از خداي بزرگ براي ايشان صبر بسيار آرزو مي کنم.

عبدالرضا رحماني فضلي

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید