سومين جلسه محاکمه متهمان نفتي آغاز شد

    کد خبر :56102

سومين جلسه رسيدگي به اتهامات دو متهم پرونده فساد نفتي دقايقي پيش در شعبه 28 دادگاه انقلاب به رياست قاضي مقيسه آغاز شد.
در جلسات اول و دوم دادگاه دو متهم نفتي، کيفرخواست «مهدي شمس» متهم رديف دوم پرونده از سوي نماينده دادستان قرائت شد و در ادامه اين متهم در جايگاه قرار گرفت و به ارائه بخشي از دفاعيات خود پرداخت.
نخستين جلسه دادگاه شنبه – 17 تير ماه – و جلسه دوم يکشنبه – ١٨ تير ماه – برگزار شد.
در جلسات دادگاه، علاوه بر دو متهم، وکلاي مدافع آن‌ها، وکلاي شرکت ملي نفت، وکلاي بانک مسکن و کارشناسان بانک مرکزي و وزارت اطلاعات حضور داشتند.
بر اساس اين گزارش، شعبه 15 دادگاه انقلاب به‌ رياست قاضي صلواتي، بابک زنجاني متهم اصلي پرونده موسوم به فساد نفتي، مهدي شمس متهم رديف دوم و حميد فلاح هروي متهم رديف سوم را مفسد في‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که اين حکم در ارتباط با بابک زنجاني در ديوان عالي کشور تاييد و در ارتباط با دو متهم ديگر نقض شد. پرونده حميد فلاح هروي و مهدي شمس براي رسيدگي مجدد به شعبه هم عرض – شعبه 28 دادگاه انقلاب به رياست قاضي مقيسه – ارجاع شده است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. تیرداد مهراد گفت:

    انشاالله که محاکمه عادلانه ای باشد وتمام زوایا وابعاد پرونده مورد لحاظ قرارگیرد وحقوق ملت ایران استیفاءگردد درضمن به منظور پیشگیری ازوقوع جرمهای مشابه باید تبانی هایی از نوع آنچه که بین مدیرعامل بزهکاروقت تا”مین اجتماعی آقای سعید مرتضوی با بابک زنجانی نزدیک بود عملی شده و۵۱هزارمیلیارد دارایی تا”مین اجتماعی را به یک سوم قیمت صلح نمایند واکاوی شده ومجازات قانونی دراین خصوص برای طرفین قضیه واحنمالا”افراد دیگری که دخیل در این ماجرا بودند اعمال شده وبجای صدور احکام سیاسی وملاحظه افراد متنفذ عدالت به شیوه قوی مدنظر قضات قرار گیرد واز قضات قوی وسالم وشجاع استفاده گردد نه کسانی که ردمال راموردمسامحه قراردهند ویا دویست هزارتومان جریمه!!!؟حداکثر قایل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید