کارِ سخت ساخت موسیقی «زهرمار»/ فراخوان خوانندگی منتشر شد

    کد خبر :560847

آهنگساز فیلم «زهرمار» با اشاره به ویژگی های ساخت موسیقی این اثر سینمایی از انتشار یک فراخوان ویژه برای حضور علاقه مندان به خوانندگی در یک سریال سخن گفت.

رضا خسروی آهنگساز فیلم سینمایی «زهرمار» که این روزها در سینماهای کشور اکران شده است گفت: ساخت موسیقی فیلم «زهرمار» که پیش از اکران عمومی در بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر اکران شد، دومین همکاری من با جواد رضویان بعد از سریال «مهمانان ویژه» است که برایم تجربه بسیار خوشایندی بود و امیدوارم فضا به گونه‌ای باشد که مخاطبان نیز بتوانند با موسیقی این اثر همراه شوند. به هر حال وقتی جواد رضویان با من تماس گرفت و قرار شد تا در دفتر آقای نوروز بیگی درباره موسیقی فیلم با هم صحبت کنیم تمام تلاشمان را انجام دادیم که بر اساس تجربه سریال قبلی به زبان مشترکی دست پیدا کرده و فضایی را خلق کنیم که در خدمت اثر باشد.

وی افزود: موسیقی سریال «مهمانان ویژه» با توجه به حس و حالی که محتوای داستان داشت، در برگیرنده اجرای یک موسیقی ایرانی، محلی و مدرن بود اما آهنگسازی فیلم «زهرمار» به شکلی است که طراحی موسیقی برای ارکستر بزرگ و سازهای ایرانی با محوریت ساز کمانچه است. نکته جالب اینکه شاید خیلی‌ها با توجه به سابقه بازیگری و کارگردانی جواد رضویان فکر کنند که «زهر مار» یک فیلم کاملاً کمدی است اما باید بگویم که این اثر یک فیلم نقادانه اجتماعی خوش ساخت است که باید دارای یک موسیقی دراماتیک باشد که البته رگه‌هایی ازطنز نیز در آن وجود دارد.

خسروی بیان کرد: برخی از فیلم‌های سینمایی هستند که لزوماً نیازمند ساخت موسیقی نیستند و این محتوای داستان است که می‌تواند بدون استفاده از ابزاری چون موسیقی حرف‌های خود را بیان کند اما فیلم «زهرمار» به گونه‌ای کارگردانی شده که نیازمند یک موسیقی تأثیرگذار است که نباید گنده گویی کند و فقط برای کمک به تصویر و داستان است که ساخته شده و امیدوارم جریان ساخت آن به گونه‌ای باشد که مورد پسند مخاطب نیز قرار گیرد.

این آهنگساز در پایان صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های دیگرش در عرصه موسیقی گفت: آهنگسازی چند سریال را به عهده گرفته ام که عمده آنها در بخش نمایش خانگی است. البته برای یکی از این سریال‌های شبکه نمایش خانگی فراخوانی را منتشر کردیم که علاقه مندان خوانندگی و افرادی که تاکنون در سریال یا اثر موسیقایی به عنوان خواننده حضور نداشته اند، می‌توانند آثار خود را ارائه دهند. این افراد بعد از عبور و پذیرش از فراخوان در پروسه خوانش تیتراژ سریال قرار گرفته و از صدای آنها در هریک از قسمت‌ها استفاده می‌شود.

رضا خسروی از جمله هنرمندان فعال حوزه آهنگسازی است که آموزه‌های خود را پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته موسیقی نزد هنرمندانی چون محسن الهامیان، علیرضا مشایخی، وارطان ساهاکیان، درویش رضا منظمی و حمید دیبازر فرا گرفته است. او طی سال‌های اخیر فعالیت‌های متعددی را در عرصه آهنگسازی سریال انجام داده است که از آن جمله می‌توان به سریال‌های «سی امین روز» به کارگردانی جواد افشار، «مهمانان ویژه» به کارگردانی سید جواد رضویان، «چهره به چهره» به کارگردانی باقر خسروی، «دیگری» به کارگردانی احمد کاوری و تعدادی دیگر اشاره کرد.

وی تاکنون همچنین آهنگسازی چند اثر سینمایی از جمله «به وقت خماری» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، «قصه دل‌ها» به کارگردانی هوشنگ درویش پور، «چراغی در مه» به کارگردانی پناه برخدا رضایی، «گروه آلما» به کارگردانی عباس مرادیان و تعدادی دیگر را نیز انجام داده است. آهنگسازی چندین فیلم تلویزیونی از جمله «راه و رسم سفر» به کارگردانی حمید نعمت الله، «شاخ به شاخ» به کارگردانی سعید آقاخانی، «تی تی» به کارگردانی حسینعلی لیالستانی، «شاید رسیده باشی» به کارگردانی محمدرضا آهنج، «باغبان» به کارگردانی علی شاه حاتمی، «کیلومتر ۱۴» به کارگردانی جواد افشار، «مهربانو» به کارگردانی حبیب الله بهمنی، «قاصد» به کارگردانی اسماعیل فلاح پور، «پولکی» به کارگردانی حسین تبریزی، «شاعر و برادر» به کارگردانی عباس مرادیان، «چند روز مانده به عید» به کارگردانی حسین سحرخیز نیز جزو دیگر فعالیت‌های خسروی در عرصه آهنگسازی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید