کدام کشور بیشترین تعداد مهاجرت‌کننده را دارد؟

    کد خبر :56038

سازمان ملل گزارش جدیدی در خصوص کشورهایی که بیشتر ساکنان آنها قصد مهاجرت دارند، منتشر کرد.

به گزارش بازتاب به نقل اکونومیک تایمز، «سازمان بین المللی مهاجرت» که وابسته به سازمان ملل است در گزارش خود به نام «محاسبه مهاجرت های جهانی سالهای 2010 تا 2015» نوشته است: 1.3 درصد از جمعیت افراد بالغ در سطح جهان (معادل 66 میلیون نفر) اعلام کرده اند که قصد دارند تا 12 ماه آینده به طور دائمی مهاجرت کنند.

همچنین بر اساس این گزارش، هند دومین کشوری است که بیشترین تعداد افراد بالغ را داراست که قصد دارند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. بیشتر این افراد هم کشورهای آمریکا و انگلیس را به عنوان مقاصد خود برای مهاجرت انتخاب کرده اند.

مقاصدی که در میان مردم هند طرفداران زیادی دارد به ترتیب آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی، فرانسه، کانادا، آلمان و آفریقای جنوبی است. بر اساس گزارش این سازمان، نیمی از افرادی که قصد مهاجرت از کشور خود را دارند فقط در 20 کشور زندگی می کنند.

نیجریه نخستین کشوری است که بیشتر افراد بالغ آن قصد مهاجرت دارند. هند، کنگو، سودان، بنگلادش و چین به ترتیب در جایگاه های دوم تا ششم قرار دارند.

در نیجریه 5.1 میلیون نفر از جمعیت آن قصد مهاجرت دارند. این درحالیست که در هند 4.8 میلیون نفر از جمعیت آن قصد دارند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. این رقم برای کنگو 4.1 میلیون نفر و برای چین و بنگلادش با هم 2.7 میلیون نفر است.

نتایج این پژوهش بر اساس داده های مؤسسه گالوپ بدست آمده است. سازمان بین المللی مهاجرت یک سازمان دولتی است که در سپتامبر 2016 به عنوان یک سازمان مرتبط با سازمان ملل ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید