مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر :

درمان مشخصی برای اعتیاد به مخدرهای صنعتی وجود ندارد

    کد خبر :560377

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: درمان مشخصی برای اعتیاد به مخدرهای صنعتی وجود ندارد و بیشتر در حوزه علامتی است.

حمید جمعه پور در ارتباط تلفنی با برنامه صبح و گفتگو با بیان اینکه مواد مخدری که به صورت صنعتی و شیمیایی تولید می‌شود به مواد آشپزخانه‌ای و آزمایشگاهی معروف است افزود: مصرف مواد آشپزخانه‌ای موجب تحریک شدید سیستم عصبی و روانی افراد و ایجاد علائم روانی مانند توهم، پرخاشگری، هذیان، آسیب به خود و دیگران خواهد شد.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:: درمان اعتیاد به مخدر صنعتی در ایران و سایر کشورها در حد علامتی شامل بستری با هدف کنترل بی خوابی‌های شدید، کنترل خشم و آرامش بخشی به فرد بوده و درمان کامل اعتیاد به این مواد نیازمند درمان طولانی مدت روانشناختی است.

جمعه پور گفت: متأسفانه دیدگاه خانواده‌ها درباره شناسایی فرد معتاد تشخیص چهره است درصورتیکه فرد مصرف کننده بسیار پرانرژی و خوش صحبت است و نداشتن علائم ظاهری دلیل وابسته نبودن به مواد مخدر صنعتی نیست.

به گزارش مهر، مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهمیت تقدم پیشگیری بر درمان متذکر شد: پیشگیری از اعتیاد حساسیت‌هایی خاصی دارد. روش‌های پیشگیری در مقاطع سنی مختلف متفاوت است و در صورتی که اطلاع رسانی درباره آثار مصرف مواد مخدر با توجه به سن و شرایط افراد و توسط متخصصین انجام نشود، اثرات سو در افراد ایجاد می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید