پیکسار فعلا برنامه‌ای برای Toy Story ۵ ندارد

    کد خبر :560230

جاش کولی (Josh Cooley) کارگردان Toy Story 4 «داستان اسباب‌بازی ۴» گفته پیکسار (Pixar) هنوز هیچ صحبتی با او درباره‌ی پنجمین فیلم این فرنچایز نکرده است. این فرنچایز محبوب پیکساری سال ۱۹۹۵ با Toy Story آغاز شد، که اولین فیلم انیمیشنی کامپیوتری بود. این فیلم نه تنها از دیدگاه تکنیکی نقطه عطفی در سینما بود، بلکه حس شوخ‌طبعی و احساسی بودن آن باعث شد مخاطبان از تمام نسل‌ها با آن ارتباط برقرار کنند. به دلیل موفقیت بالای Toy Story، دو دنباله در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۰ برای آن فیلم منتشر شدند.

همان‌طور که همه می‌دانند، فیلم سوم با سکانسی تلخ تمام شد که در آن اندی بزرگسال اسباب‌بازی‌های خودش را به دختر کوچکی به نام بانی داد و با دوستان قدیمی خودش وودی و باز خداحافظی کرد. اعتقاد بیشتر مخاطبان این بود که Toy Story 3 پایان ایده‌آلی برای این فرنچایز بود، اما پیکسار تصمیم گرفت Toy Story 4 را هم بسازد. خوشبختانه، این فیلم در حد بهترین لحظات فیلم‌های قبلی این سری هست و پایان احساسی مخصوص خودش را دارد. اما این بار به نظر می‌رسد Toy Story واقعا به پایان نهایی خودش رسیده است.

کولی در مصاحبه‌ای گفت فعلا هیچ صحبتی درباره‌ی پنجمین فیلم Toy Story صورت نگرفته است. او در این باره گفت:

خیلی خوشحال میشم اگر همین پایان فرنچایز باشه.

مارک نیلسن (Mark Neilsen) در ادامه گفته چون تمرکز پیکسار روی تکمیل Toy Story 4 بوده، آن‌ها به ماجراجویی‌های بیشتر فکر نکرده‌اند، اما همچنین گفته:

معلوم نیست چه چیزی در آینده در انتظار ماست.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که پیکسار اعلام کرده پس از Toy Story 4 قصد ندارد هیچ دنباله‌ای بسازد و تمرکزش را روی فیلم‌های جدیدی مثل Onward «به پیش» قرار خواهد داد. با وجود موفقیت بیشتر دنباله‌های پیکسار، بسیاری از طرفداران معتقدند پیکسار در دهه ۲۰۰۰ میلادی و زمانی که فیلم‌های اریجینال می‌ساخت در اوج قرار داشت. البته تماشای مجدد وودی، آقای شگفت‌انگیز و دوری همیشه جذاب است، اما جذاب‌تر این است که پیکسار از خلاقیت نیروهای خودش بهره برده و آثار جدید و اریجینالی تولید کند. آن‌ها قبلا موفق شدند مردم را با دیدن موشی که آشپزی بلد است، رباتی تنها و یک پیرمرد در خانه‌ای پرنده احساساتی کنند، پس هنوز مشخص نیست آن‌ها چه نقشه‌ای برای ما در سال ۲۰۲۰ و پس از آن دارند.

تمام کارکنان پیکسار معتقد بودند Toy Story 3 باید پایان این فرنچایز می‌بود، اما اندرو استنتون (Andrew Stanton) فیلمنامه‌ی Toy Story 4 را مخفیانه نوشت. شاید کسی در استودیو در حال لابی کردن برای پنجمین فیلم فرنچایز باشد، اما کلیت شرکت معتقدند داستان وودی دیگر به آخر خط خودش رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید