فرسودگی بافت بازار تهران یک چالش‌ است/ تهران کمبود کلانتری دارد

    کد خبر :560155

فرماندار تهران گفت: متأسفانه در شهر تهران با کمبود کلانتری مواجه هستیم و به جای ۲۰۰ کلانتری تنها ۸۰ کلانتری در پایتخت فعال است.

عیسی فرهادی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران که با حضور نمایندگان مجلس و جمعی از شهرداران و مدیران شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون سی جلسه با شهرداری برگزار شده است و بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون بیست جلسه با شورایاری‌ها داشته‌اند.

وی ادامه داد: ما ۲۵۳ مصوبه در جلسات مردمی داشته‌ایم که ۱۴۳ مصوبه آن تاکنون اجرایی شده است.

فرماندار تهران افزود: عمده مشکلات شهر تهران حاشیه‌نشینی و ساختار اداری در شهر تهران است چرا که ۱۹ اداره برای شهر ۸ میلیونی مناسب نیست. به عنوان مثال؛ صنعت و معدن و یا اصناف در شهر تهران نماینده‌ای ندارند.

وی به موضوع فرسودگی بافت مسکونی اشاره کرد و گفت: نوسازی حمل و نقل عمومی، کمبود پارکینگ طبقاتی و کمبود برق فشار قوی از چالش‌های اصلی شهر تهران است.

فرهادی افزود: یکی دیگر از چالش‌های این شهر، فرسودگی بافت بازار تهران است با ۶۰ هزار کسبه و فروشنده ممکن است هر لحظه حادثه‌ای در آن رخ دهد و باید اقدامات پیشگیرانه در بازار صورت بگیرد.

به گزارش فارس، فرماندار تهران ادامه داد: فروش بی‌ضابطه تراکم و توزیع صنایع آلاینده در حاشیه پایتخت هم از دیگر چالش‌های شهر تهران محسوب می‌شود.

فرهادی به کمبود کلانتری‌های شهر تهران اشاره کرد و گفت: باید ۲۰۰ کلانتری در شهر داشته باشیم، ولی تنها ۸۰ کلانتری داریم که باید در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید