سرانه فضای سبز تهرانی‌ها چقدر است؟

    کد خبر :560138

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از سرانه ۲۴ متری شهروندان تهرانی در حوزه فضای سبز برون شهری خبر داد.

علی محمد مختاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در تشریح سرانه فضای سبز شهر تهران گفت: پیش از انقلاب اسلامی در تهران ۷۵ پارک درون شهری وجود داشت در زمانی که جمعیت تهران حدود ۳.۵ میلیون نفر بود اما امروز ۲۲۶۲ پارک درون شهری احداث شده و سرانه فضای سبز به ۱۶.۲۵ متر رسیده است در حالی که سرانه فضای سبز برای هر نفر در تهران پیش از انقلاب کمتر از یک متر بود.

وی افزود: امروز شاهد توزیع عادلانه فضای سبز در شهر تهران هستیم و فضای سبز مناطق حاشیه‌ای از وضعیت بسیار خوبی برخوردارند اما در شش منطقه از جمله مناطق 10، 7،11 و 17 به عنوان مناطق کم برخوردار سرانه فضای سبز کمی پایین‌تر است که نسبت به رفع این مشکل نیز برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مناطق شاهد بافت فشرده مسکونی هستیم و برای توسعه فضای سبز نیازمند تملک و تجمیع املاک هستیم. لذا باید ابتدا براساس برنامه ریزی انجام شده باغات موجود در مناطق کم برخوردار در حوزه سرانه فضای سبز تملک شود تا نسبت به توسعه فضای سبز در این مناطق اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: علاوه بر ۱۴۸۰۰ هکتار فضای سبز درون شهر تهران امروز در قالب طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز تهران ۴۱۵۰۰ هکتار از این طرح اجرا شده است که نقش بسزائی در توسعه فضای سبز شهر تهران داشته است. امروز سرانه فضای سبز شهر تهران در بخش برون شهری به حدود ۲۴ متر رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید