لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه فضاهای تفرجگاهی

    کد خبر :560026

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران گفت: حریم شهر تهران با وسعتی حدود ۲ برابر مساحت کل شهر، پتانسیل بالقوه و ارزشمندی دارد که چنانچه خوب مدیریت نشود یا به صورت علمی و اجرائی به آن پرداخته نشود، بحران زا خواهد بود.

شکری سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران گفت:خوشبختانه در پهنه های شمالی ظرفیت های فراوانی درخصوص اجرای پروژه های توریستی و تفریحی و تفرجگاهی وجود دارد و لازم است شهرداران مناطق پهنه شمال شرق تا شمال غرب در پروژه های مطالعاتی و موضوعی خود و در برنامه های اجرائی به آن توجه ویژه داشته باشند.

شکری افزود: به منظور صیانت و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و با توجه به اینکه از دیرباز منطقه یک تهران از مناطق جاذب گردشگری بوده و تفرجگاه هایی چون دربند و توچال در دل کوهپایه البرز در آن بوجود آمده است، فرصت های بی نظیر و بکری برای توسعه و سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

وی گفت: ویژگی های طبیعی و جغرافیایی و بسترهای موجود همگی فرصت هایی برای توسعه و حفظ حریم پایتخت به خصوص در ارتفاعات شمال شهر به وجود آورده است که متاسفانه جای سرمایه گذاران بخش خصوصی در این عرصه خالی است.

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران هم چنین بهره گیری از مدیریت هوشمند و تقویت مدیریت پایدار در حریم ارتفاعات را مولفه مهمی برای رویکرد نوین گردشگری در این عرصه ها دانست و افزود: حفظ حریم در این بخش نیازمند تقویت مشارکت تمامی بخش های متولی است، چراکه این امر تا حدود زیادی به برنامه ریزی و آینده نگری نیاز دارد تا ضمن حفظ عرصه های طبیعی بتوان فرصت های جدیدی تعریف کرد.

شکری دخالت آگاهانه در فضاهای حریم را برای جلوگیری از تخریب بر اثر ساخت وسازهای غیر مجاز ضروری دانست و عنوان کرد : مرمت و احیاء فضاهای تخریب و تصرف شده باید مد نظر مدیران شهری قرارگیرد تا بتوان با یکپارچه سازی و الگویابی مناسب بسترهای طبیعی را دوباره احیاء کرد .

سرپرست اداره کل حریم تأکید کرد: هرگونه برنامه ریزی باید طبق اسناد بالادستی صورت بگیرد تا با اولویت دادن منافع شهر وشهروندان بتوانیم گام های پایدار برای حفظ عرصه های حریم برداریم.

شکری در ادامه افزود: نکته مهم این است که، تمام ساخت و سازها باید بر اساس معماری هماهنگ و همخوان با بسترطبیعی صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت : با توجه به موضوع طرح توسعه و بازپیرائی پروژه توچال قرار شد مدیریت مجموعه در اسرع وقت طرح را ارائه کند تا براساس ضوابط و پهنه بندی مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش فارس، سرپرست اداره کل حریم شهر تهران گفت: با توجه به قدمت و اهمیت ایمنی و خدمت رسانی ، از مجموعه تله سیژ دربند نیز بازدید کردیم که در این بازدید موضوعات پیرامونی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد موضوع در کمیته های اختصاصی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته و پیشنهادات توسعه ای در چارچوب ضوابط امکان سنجی ارائه شود.

وی افزود: در این بازدید همچنین پیشنهاد تبدیل بافت ۸۵ هکتاری موجود در حریم این منطقه، برای ایجاد مجموعه ای مشابه باشگاه انقلاب با قابلیت های تفریحی و ورزشی داده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید