تراشه‌های گلکسی S11 از حافظه سریع DDR5 و مودم یکپارچه 5G پشتیبانی می‌کنند

    کد خبر :559833

انتظار می‌رود تراشه‌‌های گلکسی S11 سامسونگ که قرار است بهار سال آینده معرفی شوند، از حافظه‌های پرسرعت و کم‌مصرف DDR5 و مودم یکپارچه‌ی 5G پشتیبانی کنند.

انتظار می‌رود سال آینده شاهد رقابتی واقعی و تنگاتنگ بین گوشی‌های هوشمند بازار از زاویه‌ی تراشه‌ی مورد استفاده در آن‌ها باشیم. به‌نظر می‌رسد هر دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و اکسینوس، با فناوری تولید تراشه‌ی ۷ نانومتری نسل دوم سامسونگ به تولید انبوه برسند.

در حال حاضر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ که در گوشی هوشمند گلکسی اس ۱۰ برای بازار آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد، با فناوری نسل اول تولید تراشه‌ی ۷ نانومتری تولید می‌شود. این در حالی است که تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۲۰ برای نسخه‌های جهانی گوشی‌های هوشمند کره‌ای‌ها با فناوری ۸ نانومتری تولید شد.

باوجوداین، یکی از موضوعات مورد توجه این است که آیا در سال جاری مودم‌های 5G کوالکام و سامسونگ به‌صورت سیستم روی چیپ واقعی توسعه می‌یابند، یا رویکردی مشابه سال جاری را در پیش گرفته و تراشه از مودم 5G جداگانه بهره خواهد برد؟ تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ با مودم جداگانه برای پشتیبانی از شبکه‌ی 5G، نیاز به باتری با ظرفیت بالاتری دارد. همین مسئله باعث می‌شود گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار امسال از ابعاد بزرگ و حجیمی برخوردار باشند که ممکن است خوشایند کاربران نباشد.

مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام، پشتیبانی از شبکه‌ی 5G و حافظه‌ی LPDDR5

آخرین مطلبی که در مورد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام مطرح شد، آن است که تراشه مذکور در دو نسخه‌ یکی با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G و دیگری بدون قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت معرفی خواهد شد. تراشه‌ی سال جاری کوالکام نیز همین شرایط را داشت؛ اما هنوز مشخص نیست در نسخه‌ی 5G، مودم با تراشه‌ یکپارچه خواهد بود یا خیر. آخرین گزارش منتشرشده از سوی رونالد کواندت نیز پاسخ روشنی برای این سؤال در اختیار علاقه‌مندان قرار نداد.

وی تنها تأیید کرد که باید منتظر دو نسخه‌ی مختلف تراشه با کدنام‌های Kona و Hurracan باشیم. البته وی در گزارش خود اعلام کرده بود که یکی از دو تراشه از مودم 5G‌ به‌صورت یکپارچه و دیگری با مودم SDX55 معرفی خواهد شد. پیش‌تر نیز گمانه‌زنی‌هایی در این مورد منتشر شده بود.

اسنپدراگون ۸۶۵، همان تراشه‌ای است که کارمندان کوالکام، از آن به‌عنوان نسل بعدی سیستم روی تراشه SM8250 بالارده یاد می‌کنند که در دو نسخه با کدنام‌های Kona و Huracan معرفی خواهد شد. هر دو نسخه از حافظه‌ی رم سریع LPDDR5X و UFS 3.0 پشتیبانی می‌کنند. یکی از تراشه‌ها با مودم 5G یکپارچه و دیگری از مودم 5G غیر یکپارچه‌ی SDX55 بهره می‌برد. هنوز سرنخ‌هایی در مورد اینکه کدام تراشه با مودم 5G جداگانه معرفی خواهد شد، در دسترس نیست.

– رولاند کواندت

آنچه اکنون در مورد تراشه‌‌های جدید مطرح شده، آن است که هر دو از حافظه‌ی سریع DDR5 به‌همراه سریع‌ترین استاندارد ذخیره‌سازی UFS 3.0 که وان پلاس ۷ پرو از آن بهره می‌برد، پشتیبانی می‌‌کنند. سامسونگ اعلام کرده که خط تولید انبوه تراشه‌های حافظه‌ی LPDDR5 آماده است. اما به‌نظر می‌رسد باید تا بهار سال آینده و معرفی گوشی گلکسی اس ۱۱ منتظر بمانیم تا تراشه‌‌های جدید را روی دستگاهی ببینیم.

اخیرا سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد سریع‌تر از هر شرکت دیگری، مودم 5G یکپارچه روی تراشه‌ را معرفی کند که احتمالا برای تراشه‌ی اکسینوس خودش چنین تصمیمی گرفته است. انتظار می‌رود قبل از پایان سال جاری، اخبار بیشتری در مورد تراشه‌ی سامسونگ منتشر شود. تراشه‌ی کره‌ای‌ها درکنار اسنپدراگون ۸۶۵، قرار است در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S11 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید