انتقال یک روستا به مکان دیگر بخاطر سدسازی در فیروزکوه

    کد خبر :559731

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران بااشاره به انتقال یک روستا به مکان دیگر بخاطر احداث سد «نمرود» در فیروزکوه، گفت: با احداث سد نمرود محل فعلی روستای «سله بن» زیر آب می‌رود لذا این روستا باید به محلی در بالادست سد منتقل شود که در این راستا زیرساخت‌های لازم باید فراهم شود.

معصومه پرندوار در تشریح سفر خود به شهرستان فیروزکوه و مصوبات این سفر برای حوزه روستایی این شهرستان گفت: در این بازدید از راه‌های روستایی بازدید شد و با احصای نقاط حادثه‌خیز این مسیرها تصمیم‌های لازم برای رفع کاستی‌ها و ارتقای امنیت مسیرهای مواصلاتی روستایی اتخاذ شد.

وی افزود: تصمیم‌گیری برای انتقال زیرساخت‌ها به محل جدید استقرار روستای «سله بن» یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به احداث سد نمرود محل فعلی روستای «سله بن» زیر آب می‌رود. لذا این روستا باید به محلی در بالادست سد منتقل شود که در این راستا با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان همانند آب، برق، گاز تصمیم‌های لازم اتخاذ شد تا به این ترتیب با تحقق این مهم مقدمات خروج مردم از بلاتکلیفی چندساله فراهم شود.

پرندوار ادامه داد: موضوع دیگری که در این سفر به همراه معاون عمرانی استانداری تهران و به عنوان یکی از اولویت‌های دفتر امور روستایی استانداری تهران در این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت توسعه اشتغال پایدار در روستاهای این شهرستان بود. در حقیقت اقتصاد شهرستان فیروزکوه بر اساس سند توسعه و آمایش استان تهران بر کشاورزی استوار است.

وی تاکید کرد: با هدف رونق تولید و اشتغال در این شهرستان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی آن مقرر شده که علاوه بر کشاورزی، اشتغال‌زایی برپایه گردشگری را نیز در این شهرستان به‌طور جدی در دستورکار قرار دهیم و بر همین مبنا ۱۰ درصد از محل ارزش افزوده این شهرستان را برای همین حوزه اختصاص دادیم تا در جهت توسعه صنعت گردشگردی و بوم‌گردی به کار گرفته شود. امیدواریم با تحقق این مهم توسعه اشتغال پایدار روستایی و بهبود وضعیت معیشت و زندگی روستایی در این شهرستان را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا،مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود از سفر اسحاق جهانگیری – معاون اول رییس جمهوری – در آینده نزدیک به شهرستان فیروزکوه خبر داد و گفت: سه پروژه برای افتتاح با حضور معاون اول رئیس جمهوری در این شهرستان آماده شده است که یک مورد مربوط به اشتغال روستایی در حوزه گردشگری، پروژه دیگری در بخش کشاورزی و دیگری در حوزه ساخت بیمارستان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید