حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در بصره

    کد خبر :559727

پلیس عراق امروز چهارشنبه از حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در شهر بصره در جنوب شرق عراق خبر داد.

کارگران شاغل در این شرکت گفته‌اند که صدای سه انفجار در مقر یک شرکت نفتی خارجی در شهر بصره را شنیده‌اند. پلیس اعلام کرده که دو کارمند عراق در این اتفاق، مجروح شده‌اند.

رویترز به نقل از مسئولانی در حوزه نفتی در عراق گزارش کرد، شرکت‌هایی که در محدوده انفجار فعالیت می‌کنند، اکسون موبیل، شِل و اِنی هستند.

این خبرگزاری به نقل از منابع امنیتی توضیح داد که «شرکت اکسون قصد دارد بیست نفر از کارمندان خارجی خود در بصره را بعد از اصابت راکت به مقر این شرکت، خارج کند».

طبق این گزارش مسئولان عراقی هم گفته‌اند که امور نفتی از جمله روند صدور نفت در جنوب عراق متأثر از این حادثه نشده و طبق روال قبل ادامه دارد.

موقعیت شهر بصره در عراق

منابع خبری بامداد امروز چهارشنبه همچنین از فرود دست‌کم یک فروند موشک «کاتیوشا» در داخل مجتمع کاخ‌های ریاست‌جمهوری در بخش شرقی «موصل» که محل استقرار مشاوران نظامی آمریکا است حکایت کرد (جزئیات بیشتر).

به گزارش رویترز، ارتش عراق در بیانیه‌ای این موضوع را اعلام کرد. در این بیانیه اشاره‌ای به تلفات احتمالی این حادثه نشده است. ارتش عراق گفته راکت شلیک‌شده یک کاتیوشای کوتاه‌برد بوده است.

فرمانده نظامی موصل گفته این راکت در یک فضای باز فرود آمده و هیچ خسارتی ایجاد نکرده است. او گفت این راکت از غرب موصل شلیک شده است.

محل اصابت راکت – بصره

محل اصابت راکت – بصره

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید