دولت روحانی تجربه برجام را تکرار نکند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸
    کد خبر :559613

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: دولتمردان باید از دو تجربه تاریخی توقف فعالیت‌های هسته‌ای در دوران اصلاحات و اعتدال عبرت بگیرند.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با مهر با اشاره به راه اندازی رآکتور اراک گفت: موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی همواره به مذاکرات سیاسی گره خورده است و تا کنون دولت‌ها نتوانسته‌اند این گره را باز کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: باید در طول سه قانون برنامه، به فناوری تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای دست یابیم. کشورهای اروپایی هم اکنون بیش از ۵۰ درصد برق خود را از انرژی هسته‌ای تأمین می‌کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در دو مرحله توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شد. یک بار در مذاکرات سعدآباد در دولت اصلاحات که پس از آن در اواخر دولت اصلاحات مجدداً فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سر گرفته شد و در دولت‌های نهم و دهم فناوری‌های هسته‌ای ایران به سرعت رشد کرد.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم هم در قالب مذاکرات برجام، فعالیت‌های هسته‌ای ایران با شدت بیشتری از قبل متوقف شد و جمهوری اسلامی تعهدات زیادی را در برجام برای کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود پذیرفت و اجرا کرد اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: با تصمیم شورای عالی امنیت ملی، در دولت دوازدهم مجدداً فعالیت‌های هسته‌ای از سر گرفته شد و هفتم تیر ماه نیز مهلت ۶۰ روزه اروپا به پایان رسیده و جمهوری اسلامی اقدامات جدیدی را آغاز خواهد کرد.

فولادگر اظهار داشت: دولت باید از دو تجربه تاریخی عبرت گرفته و برای بار سوم مذاکراتی را آغاز نکند که مجبور به پذیرش تعهدات سنگین شود.

وی ادامه داد: اگر دولت بخواهد مجدداً مذاکراتی را آغاز کند، نباید تعهداتی را بپذیرد که فعالیت هسته‌ای ایران را به شدت کاهش دهد و طرف مقابل هم ضمانتی برای اجرای تعهدات خود ندهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در دومین تجربه تاریخی یعنی برجام، مقام معظم رهبری تأکید داشتند که تعهدات خود را در ازای تعهدات طرف مقابل به صورت گام به گام اجرایی کنیم اما دوستان دولتی به این توصیه‌ها توجه نکردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید