معاون شهردار تهران خبر داد

استفاده از زمین های رها شده برای احداث پارکینگ

    کد خبر :559292

معاون شهردار تهران گفت: با سازمان اوقاف رایزنی کردیم که نهضت ساخت پارکینگ ایجاد شود و از زمین‌های رها شده برای احداث پارکینگ استفاده شود.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در جریان بررسی مصوبه «تعیین ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی املاک بر اساس آخرین دفترچه ارزش معاملاتی» با بیان اینکه شورای شهر تهران، معاونت شهرسازی را مکلف کرد تا نسبت به آسیب شناسی و خطایابی در اجرای فرمول‌های محاسبه عوارض اقدام کند، اظهارداشت: آرام کردن دامنه تغییرات ناشی از اعمال دفترچه ارزش معاملاتی سال ۹۷ و پلکانی کردن رشد بهای عوارض صدور پروانه ساختمانی، از دیگر اهداف این لایحه است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در املاک مسکونی در سال ۹۷ نسبت به ۹۳، ۶۹ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: شاهد رشد ۵۱ درصدی نرخ تورم در حوزه اداری و تجاری هستیم، میزان درصد عوارض نسبت به قیمت فروش آپارتمان در گران‌ترین نقطه شهر ۲.۵ درصد و در ارزان‌ترین منطقه تهران یک درصد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: این در حالی است که در سایر کلان شهرها این عدد پنج درصد قیمت فروش است و ما امیدواریم بتوانیم با موافقت اعضای شورای شهر به قیمتی مناسب برسیم.

گلپایگانی با بیان اینکه نرخ کمبود پارکینگ نیز اصلاح شده است، عنوان کرد: پارکینگ حداکثر ۱۷ و حداقل ۱۵ میلیون تومان خواهد بود و جریمه نبود پارکینگ اداری حداکثر ۲۹۰ و حداقل ۲۰۶ میلیون تومان است و پارکینگ تجاری ۳۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی در پاسخ به تذکر احمد مسجد جامعی در خصوص احداث پارکینگ‌های محله‌ای تصریح کرد: با سازمان اوقاف رایزنی کردیم که نهضت ساخت پارکینگ ایجاد شود و از زمین‌های رها شده برای احداث پارکینگ استفاده شود.

به گزارش مهر، معاون شهردار تهران ادامه داد: بخشنامه ای به دو منطقه ۱۱ و ۱۲ ابلاغ کردیم که براساس این ابلاغیه از آنجایی که ایجاد پارکینگ در محله‌های تاریخی توصیه نمی‌شود، نسبت به شناسایی زمین‌های مناسب و ساخت پارکینگ محله‌ای اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید