تولید زیرزمینی مانتوی جلوباز و شلوارهای پاره نتیجه تبلیغات در فضای مجازی

    کد خبر :559157

دبیرکارگروه کشوری مدولباس اتحادیه پوشاک تولید عرضه هرگونه مانتو بدون دکمه، حریر، بدن نما و شلوار زاپ‌دار (پاره) را از مصادیق خلاف عرف و شئونات اسلامی برشمرد و اعلام کرد: این نوع محصولات عمدتاً در فضای مجازی عرضه می‌شوند.

«ممنوعیت تولید مانتو جلو باز یا جلو بسته؟» با اشاره به اینکه سال گذشته رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک از ممنوعیت تولید مانتو جلو باز و گشت‌های سیار جهت نظارت براین امر خبر داده بود اما با گذشت یک‌سال شاهد آن هستیم که تولید این مانتوها نه تنها متوقف نشده بلکه بیشتر شده است، اعلام کردند: این نابه‌سامانی باعث شده که بانوان محجبه ایرانی برای خرید یک مانتومتعارف با مشکل مواجه هستند و خواستار پیگیری این معضل شدند.

حمیدرضا یوسفی دبیرکارگروه کشوری مدولباس اتحادیه پوشاک  با تاکید بر اینکه ضوابط از سوی تولیدکنندگان حقیقی در حال رعایت است، معضل به وجود آمده را ناشی از فعالیت سودجویان در فضاهای مجازی دانست.

یوسفی تولید عرضه هرگونه مانتو بدون دکمه یا قزن، حریر، توری، بدن نما و شلوار زاپ‌دار (پاره) را از مصادیق خلاف عرف و شئونات اسلامی عنوان کرده و اعلام داشت: تولید و توزیع این نوع محصولات پیگرد قانونی دارد.

وی اعلام کرد: این ضوابط تولید به بیش از ۲۰ هزار عضو اتحادیه پوشاک ارسال شده است.

یوسفی تاکید کرد: تولید این محصولات، به صورت زیرزمینی انجام می‌شود و بازار عرضه آن در فضای مجازی و سایت‌هاست نه مراکز فروش سطح شهر.

دبیرکارگروه کشوری مدولباس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه در هر صنفی تولیدکنندگانی هستند که می‌خواهند راه صد ساله را یک شبه طی کنند، گفت: تقاضای تولید این نوع مانتوها هم درفضای مجازی به وجود آمده است و فضا ی مجازی و اینستاگرام در تولید و فروش این نوع پوشش نامتعارف نقش پررنگی دارند.

یوسفی خاطر نشان کرد: اگر اتحادیه و بازرسی نباشد اوضاع خیلی بدتر می‌شود.

دبیرکارگروه کشوری مدولباس اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه با ترویج این نوع پوشش‌ها در فضا ی مجازی، بازار کسبه مانتوهای متعارف هم کساد شده است اظهار داشت: همراه با مشکل مانتوهای جلو باز و نامتعارف، ما با معضل شلوارهای کوتاه، پاره و کلاه هم مواجه هستیم.

به گزارش فارس؛وی از برخود با یک صفحه مجازی که به ترویج استفاده از کلاه به جای روسری اقدام کرده بود خبر داد و گفت:اگر این صفحات نام و نشان داشته باشند به سرعت جلوی فعالیت‌شان را می‌گیریم اما زمینه بروز تخلفات در این فضا فراهم است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. زهیر پهلوانی گفت:

    وظیفه اتحادیه پوشاک است ک از پخش و فروش این مدل لباسها جلوگیری کند چه در بازار سطح شهر چ فضای مجازی البته ک در بازار سطح شهر ب وفور مانتو بدون دکمه یافت میشود عدم جلوگیری دو معنا میتواند داشته باشد اول اینکه یا خود ایشان هم در قضیه دست دارن یا اینکه مسءولیت خود را نمیتوانند بدرستی انجام دهند. اینکه اینها در شان ایرانی نیست را هر کسی میتواند بگوید.

دیدگاهتان را بنویسید