ترامپ: اقدام نظامی علیه ایران؟ من چنین چیزی را نمی گویم

    کد خبر :559141

دونالد ترامپ ” رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با هفته نامه تایم، حمله اخیر به نفتکش‌ها را “بسیار جزئی” خواند و گفت که دریای عمان نسبت به گذشته اهمیت راهبردی کمتری برای آمریکا دارد.

 دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای یک ساعته با نشریه تایم گفت که ممکن است برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دست به اقدام نظامی بزند، ولی مردد است که برای محافظت از تأمین جهانی نفت وارد جنگ شود.

ترامپ حملات اخیر و گذشته به نفتکش‌های نروژی و ژاپنی را محدود خواند و گفت: تا حالا که بسیار جزئی بوده است.

ترامپ دریای عمان را نسبت به گذشته دارای اهمیت راهبردی کمتری برای آمریکا دانست و چین و ژاپن برای تأمین بخش عمده‌ای از نفت خود کماکان به این منطقه وابسته اند.

به گزارش انتخاب،به گفته ترامپ “نقاط دیگر نفت عظیمی را از آنجا تأمین می‌کنند. ما (نفت) خیلی اندکی از (این منطقه) تأمین می‌کنیم. در دو سال و نیم گذشته در زمینه انرژی پیشرفت بسیاری کرده ایم و اکنون صادرکننده انرژی هستیم. پس در مورد خاورمیانه در وضعیت گذشته که به گفته برخی به خاطر نفت در آن منطقه حضور داشتیم، قرار نداریم. ”

ترامپ گفت که با ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا که ایران را در پشت پرده حملات اخیر می‌داند موافق است و افزود: فکر نمی‌کنم که افراد زیادی آن را قبول نداشته باشند. با این حال وی گفت از زمانی که وی به ریاست جمهوری رسیده، موضع خصمانه ایران نسبت به آمریکا کاهش یافته است.

ترامپ گفت: اگر لفاظی‌های اکنون را با روزهایی که توافق هسته‌ای را امضا کردند که همیشه “مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا، آمریکا نابود باید گردد و آمریکا را می کشیم” می‌گفتند، مقایسه کنیم، من چندان این (شعارها) را نمی شنوم و انتظار هم ندارم که در آینده بشنوم.

ترامپ در پاسخ به سوالی در مورد آنکه آیا در نظر دارد دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند یا خیر گفت: من چنین چیزی را نمی گویم. اصلا نمی‌توانم چنین چیزی را بگویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید