بارش‎های سیل‎آسای کم‎فایده

    کد خبر :55899

بارش های رگبارگونه و بعضاً سیل آسای روزهای اخیر، تأثیر محسوسی روی کاهش فاصله حجم بارش های امسال با حجم بارش های نرمال ثبت شده در ایران نداشته است.

به گزارش تسنیم، میزان بارشهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه 95 ) تا روز گذشته (بیست و چهارم تیرماه 96) به 226 میلیمتر رسیده است. این رقم نشان دهنده این است که تا میزان بارشهای نرمال ایران (250 میلیمتر در هر سال آبی) هنوز 24 میلیمتر فاصله داریم که بعید به نظر می رسد در دو ماهه گرم مرداد و شهریور، این میزان بارش در کشور ببارد. در این صورت، سال آبی 95 – 96 با میزان بارش های زیر نرمال (پایین تر از متوسط بارشهای 48 ساله کشور) به اتمام خواهد رسید و این مسئله به ادامه بحران های آبی کشور دامن می زند.

مقایسه میزان بارشهای سال آبی جاری با مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهش 3 درصدی بارش ها را نشان می دهد؛ چرا که در مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهرماه 94 تا بیست و چهارم تیرماه 95) 233 میلیمتر بارش در کشور به ثبت رسیده بود.

همچنین مقایسه میزان بارشهای سال آبی جاری با میزان بارش ها در مدت مشابه درازمدت 48 ساله کشور (به طور متوسط 231 میلیمتر) نشان می دهد شاهد کاهش 2 درصدی بارشها نسبت به متوسط درازمدت هستیم.

از اینرو بارش های رگبارگونه و بعضاً سیل آسای روزهای اخیر، تأثیر محسوسی روی کاهش فاصله حجم بارش های امسال با حجم بارش های نرمال ثبت شده در ایران نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید