ندامتگاه تهران بزرگ محل نگهداری زندانیان خطرناک نیست/تشریح نحوه ضرب و شتم منجر به مرگ یک متهم امنیتی

    کد خبر :558801

سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای نحوه ضرب و شتم منجر به مرگ متهم امنیتی به نام شیرمحمدعلی را تشریح کرده و تأکید کرد که ندامتگاه تهران بزرگ محل نگهداری زندانیان خطرناک نیست.

در پی وقوع حادثه ضرب و جرح یکی از زندانیان در مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در ۲۰ خرداد سال جاری توسط ۲ تن از زندانیان که پس از اعزام مصدوم به بیمارستان خارج از زندان متأسفانه فوت کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

۱) مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در حال حاضر محل نگهداری تعدادی از متهمان و محکومان جرائم علیه اشخاص، جرائم علیه اموال و مالکیت و جرائم علیه امنیت و آسایش عمومی است، لذا طرح این موضوع که آن ندامتگاه صرفاً محل نگهداری زندانیان خطرناک باشد موضوع صحیحی نیست.

۲) از گذشته تاکنون موضوع تفکیک محکومان از متهمان و طبقه بندی زندانیان بر اساس نوع جرائم آنان ، اجرا گردیده است ، لذا این تصور که زندانیان جرائم امنیتی با سایر مجرمین از جمله افراد شرور و خطرناک در یک مکان و در کنار یکدیگر نگهداری می شوند امری نادرست است.

۳) در حادثه اخیر، محل نگهداری زندانی مقتول علیرضا شیرمحمدعلی متهم به جرائم امنیتی در کنار سایر متهمان جرائم امنیتی بوده و در نتیجه سایر متهمان و محکومان جرائم دیگر در این محل حضور نداشتند .

۴) زندانی متهم به قتل بنام م خ به همراه زندانی دیگر به نام م ش به دلیل تخلفات داخل زندان، به طور کاملاً مجزا در محل مستقل نگهداری می شدند، هرچند این محل دارای هواخوری مشترک با محل نگهداری متهمان امنیتی بوده ولیکن نحوه استفاده و دسترسی به هواخوری در ساعات مشخص به صورت مستقل صورت می گرفته است.

۵) در روز حادثه ، برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری دو نفر فوق الذکر ، نامبردگان به هواخوری هدایت، که در همین اثنا با گشوده شدن درب محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا ، متهمان به دلیل حضور در هواخوری از فرصت پیش آمده سوء استفاده نموده و به سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و ظرف مدت زمانی کمتر از دو دقیقه ، علیرضا شیرمحمدعلی را مورد ضرب و جرح قرار داده که نهایتاً با حضور عوامل زندان و انتقال مصدوم به بیمارستان خارج از زندان ، اقدامات پزشکی فاقد نتیجه بوده و نامبرده در بیمارستان فوت می نماید.

به گزارش فارس، علاوه بر پیگیری جرائم متهمان مذکور ، بلافاصله موضوع قصور یا تقصیر احتمالی مأمورین و مسئولین مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ در دستور رسیدگی قرار گرفته که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید