دستگاه‌های سازگار با یو اس بی ۴ سال ۲۰۲۰ از راه می رسند

    کد خبر :558743

با نهایی شدن استاندارد یو اس بی ۴ انتظار می‌رود دستگاه‌های سازگار با این استاندارد اواخر سال ۲۰۲۰ از راه برسند تا نقل و انتقال اطلاعات با سرعت بیشتری ممکن شود.

سرعت یو اس بی ۴ دو برابر استاندارد فعلی یو اس بی ۳.۲ است و از آن می‌توان برای انتقال اطلاعات با سرعت ۴۰ گیگابیت در ثانیه به جای ۲۰ گیگابیت در ثانیه استفاده کرد. استفاده از این استاندارد به تقویت سخت افزارهای قدیمی کمک می‌کند و دسترسی به خدمات چندرسانه ای را نیز آسان‌تر می‌کند.

ناظران بازار می‌گویند طراحی و تولید محصولات سازگار با استاندارد یادشده یک سال و نیم به طول می‌انجامد و بنابراین در زمستان سال آینده می‌توان از مزایای یو اس بی ۴ بهره مند شد. البته به نظر می‌رسد سازگار شدن با استاندارد یادشده برای برخی شرکت‌های سازنده رایانه، لپ تاپ و غیره مدت بیشتری طول بکشد. در حال حاضر خبرهایی در مورد تلاش اپل برای سازگار کردن تولیداتش با یو اس بی ۴ شنیده می‌شود.

استاندارد یو اس بی ۴ با استاندارد دیگری موسوم به تاندربولت نیز سازگار است که توسط شرکت اینتل برای انتقال سریع حجم زیادی از داده‌ها ابداع شده بود. این استاندارد قبلاً برای استفاده عموم در دسترس نبود، اما سازگار شدن آن با یو اس بی ۴ انتقال حجم زیاد داده را با سرعت بالا تسهیل می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید