امکانات خوبی در تهران در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد

    کد خبر :558731

شهردار تهران گفت: در تهران و دیگر کلاشهرهای ایران امکانات خوبی در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد و این امر بر توسعه همکاری‌های ایران و عمان در آینده مؤثر است.

پیروز حناچی در دیدار با شهرداران شهرهای ضنک، مصیره، الرستاق، سمائل و صحار، دبیر بخش CBI در استان ظهیرا و استان مسقط، مدیرکل همکاری‌های خدمات سلامت استان ظفار گفت: در تعاریف جهانی شهرهایی موفق هستند که حداکثر امکانات را برای حداکثر ساکنان به شکل عادلانه فراهم کنند. با این نگاه شهر سالم شهری است که همه گروه‌ها و اقشار اجتماعی بتوانند از آن حداکثر استفاده را ببرند؛ شهری که تمام فضاهای آن برای نفوذ و حضور همه اقشار و گروه‌های اجتماعی مناسب‌سازی شده باشد. اگر این رویکرد را محور قرار دهیم، ایجاد شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار سالمندان، شهر مناسب برای بانوان و توجه به ابعاد مختلف این نگاه بسیار لازم دانسته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مختصات تهران به عنوان پایتخت کشور اظهار کرد: تهران شهری است با جمعیت ثابت ۸.۵ میلیون نفر در شب و مساحت ٧٠٠ کیلومتر مربع که آن را در ٢٢ منطقه و ١۴٠ ناحیه مدیریت می‌کنیم. ری هم که هسته قبلی تهران است بیش از 7000 سال قدمت دارد.

حناچی افزود: تهران بیش از ٢٠٠ سال است که پایتخت ایران به شمار می‌رود و در این شهر آثاری متعلق به 6000 سال پیش یافت شده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهم مشکلات کلانشهرها اظهارکرد: یکی از مشکلات کلان‌شهرها ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا است. ٨٠ درصد آلودگی‌های شناخته‌شده در تهران ناشی از سوخت‌های فسیلی و ۴٠ درصد به‌طور مستقیم مربوط به استفاده از خودروهای شخصی است. کنترل آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما در بهبود وضعیت محیط‌ زیست است. توسعه حمل‌ و نقل عمومی، مترو و زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری نیز از جمله اقداماتی است که در این زمینه با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: حفظ و توسعه فضاهای سبز، اجرای سیاست‌های کم‌کربن و استفاده از انرژی‌های پاک نیز از موضوعاتی است که در مدیریت شهری تهران تعقیب می‌کنیم. همچنین یکی از شاخصه‌های تلاش وزارت بهداشت، فعالیت گسترده شبکه سلامت در کشور است. بخش عمده‌ای از این شبکه در شهر تهران پیگیری می‌شود و همکارانم در شهرداری نیز در شبکه سلامت پایتخت فعال هستند.

شهردار تهران تاکید کرد: به طور کلی زمینه برای مراودات بیشتر و گسترده‌تر میان پایتخت ایران و عمان وجود دارد.

در ادامه این دیدار، خالدالمشیخی – رئیس هیئت عمانی و مدیرکل همکاری‌های خدمات سلامت این کشور – گفت: روز گذشته در نشست افتتاحیه این سفر، با همکاران ارجمند وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران آشنا و مطالب بسیار مفیدی را متوجه شدیم. امروز صبح نیز در رصدخانه شهری تهران بودیم و موضوعات بسیار جالبی را دریافتیم. اطلاعاتی در این رصدخانه موجود است که می‌تواند هسته اصلی کمک به مدیران در خدمت‌رسانی به مردم باشد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بازدید و همنشینی با همکاران ایرانی می‌تواند نقش بسزایی در گسترش فعالیت‌ها در منطقه سلطان‌نشین عمان داشته باشد. قطعاً ما در آینده پس از اطلاع از تجربیات ایران شاهد دستاوردهای زیادی خواهیم بود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، خالدالمشیخی در پایان گفت: به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که فصول مشترک بسیاری بین دو کشور وجود دارد. این موضوع می‌تواند به تبادل تجربیات و دیدگاه‌های دو طرف کمک کند و ارتباط را پربارتر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید