راه‌اندازی کافه‌ای خاص در عودلاجان

    کد خبر :55873

کافی‌شاپ صنایع‌دستی برای عرضه نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سنتی با استفاده از محصولات صنایع‌دستی در بازارچه عودلاجان راه‌اندازی می‌شود.

پویا محمودیان – مدیرکل صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، پس از افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی «شفیعی» در بازارچه عودلاجان از روند مرمت و بهسازی فروشگاه‌های این بازارچه نیز دیدن کرد.

همچنین با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، به‌زودی کافی‌شاپ صنایع‌دستی برای عرضه نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سنتی با استفاده از محصولات صنایع‌دستی در این بازارچه راه‌اندازی می‌شود.

در این راستا ابراهیم‌خلیل شفیعی – رئیس فروشگاه شفیعی، در مورد نحوه راه‌اندازی و تجهیز این فروشگاه عنوان کرد: شاغلان و فعالان این بازارچه تا پیش از این در حوزه‌های مختلف فعالیت داشتند، از جمله ما که در زمینه ظروف پلاستیکی فعالیت می‌کردیم؛ اما خوشبختانه پس از توجه معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری به این بازارچه و فراهم آمدن شرایط برای تغییرکاربری مغازه‌ها و فروشگاه‌های این بازارچه به محل عرضه صنایع‌دستی ایرانی، ما نیز تصمیم گرفتیم با این اتفاق و همت بزرگ همراه شویم و در حوزه صنایع‌دستی و عرضه آن فعالیت کنیم.

وی در مورد ارائه محصولات صنایع‌دستی بسیار متنوع در این بازارچه گفت: خوشبختانه روندی روبه‌رشد و رو‌به‌توسعه در زمینه اشتغال و عرضه شاغلان این بازارچه به صنایع‌دستی اتفاق افتاده و فروشگاه‌های مختلف به عرضه صنایع‌دستی ایرانی روی آورده‌اند و در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی کشورمان فعالیت دارند، ازجمله ما که با صنایع‌دستی اصفهان آغازبه‌کار کردیم.

شفیعی تأکید کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی معاونت صنایع‌دستی و همراهی هنرمندان مقرر شده تمهیداتی اندیشیده شود تا گروه‌های گردشگری خارجی و داخلی در طول مسیر گردشگری خود از بازارچه عودلاجان نیز دیدن کنند تا این بازارچه به‌عنوان قطب ثابت عرضه صنایع‌دستی در تهران معرفی شود و توسعه یابد.

وی همچنین در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش این بازارچه و ایجاد جاذبه برای گردشگران گفت: قصد داریم از استان‌های مختلف صنایع‌دستی عرضه کنیم؛ همچنین در بخشی از فروشگاه با ارائه گلیم و جاجیم و… قصد راه‌اندازی یک کافه صنایع‌دستی را داریم تا گردشگران و خریداران با علاقه بیشتری به خرید بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید