واکنش بازار نفت به صحبت‌های مایک پومپئو

    کد خبر :558284

روز گذشته مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشینگتن اقدامات لازم را برای تضمین امنیت ناوگان و عبور و مرور آزادانه از آبراه‌های خلیج فارس انجام می‌دهد. بازار نفت به انتشار این خبر واکنش نشان داد و قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافت.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با ۰٫۴ درصد افزایش به ۶۲٫۲۸ دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با قیمت ۵۲٫۶۹ دلار معامله شد.

پنج‌شنبه هفته گذشته پس از حادثه دو نفکش در دریای عمان، قیمت معاملات آتی نفت خام برنت حدود ۴٫۵ درصد افزایش یافته بود.

به دنبال تشدید تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و ایران، این دومین بار طی یک ماه گذشته است که چنین حادثه‌ای در خلیج فارس، مهم‌ترین منطقه جهان برای تامین نفت، رخ می‌دهد.

تنش‌ها در منطقه از بهار سال گذشته، زمانی که ترامپ اعلام کرد از توافق هسته‌ای خارج می‌شود، آغاز شد. رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های پیشین، با هدف کاهش دسترسی ایران به بازار جهانی تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور وضع کرد.

در عین حال ایران بارها هشدار داده در صورتی که نتواند به دلیل تحریم‌ها نفت خود را صادر کند، تنگه هرمز را خواهد بست.

از سوی دیگر، با کاهش قیمت‌ نفت در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد تولیدکنندگان اوپک‌پلاس در نظر دارند توافق کاهش تولید را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند.

نشست این گروه در ۲۵ و ۲۶ ژوئن در وین برگزار خواهد شد.

کشور عضو اوپک با رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه از ابتدای سال جاری، روزانه ۱٫۲ میلیون بشکه از تولید خود را با هدف مهار عرضه جهانی و افزایش قیمت‎‌ها کاهش داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید