دبیر کانون انبوه‌سازان: فولادسازان گرانفروشی می‌کنند

    کد خبر :558279

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تایید این‌که کارخانه‌های فولادساز با وجود دریافت حامل‌های انرژی یارانه‌ای باز هم گرانفروشی می‌کنند، گفت:‌ وزارت صنعت باید با یک نگاه مدیریتی گرانفروشی فولادسازان داخلی را کنترل کند.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در بحث تامین مصالح ساختمانی در حال حاضر با کمبودی در بازار مواجه نیستیم، مشکل این بخش آن است که در بحث توزیع نظارتی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که عدم کنترل قیمت‌ها مشکل دیگر بازار مصالح ساختمانی است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ کنترلی بر قیمت مصالح ساختمانی وجود ندارد و نرخ‌ها را کارخانه‌ها اعلام می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که مصالح ساختمانی به وفور در کشور وجود دارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد در حال حاضر اکثر کارخانه‌ها زیر ظرفیت تولید فعالیت می‌کنند که اگر تولید را افزایش دهند، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به این‌که افزایش قیمت صورت گرفته در حوزه مصالح ساختمانی مربوط به فولاد است، گفت: در این بخش باید در راستای کنترل قیمت‌ها یک اقدام مشخص دنبال توسط وزارت صنعت می‌شد، در حال حاضر شاهد هستیم قیمت فولاد توزیع شده فولادسازان داخلی با هزینه‌های آن در کشور متناسب نیست.

پورحاجت با انتقاد از نگرش فولادسازان داخلی مبنی بر این‌که قیمت‌ها را با نرخ‌های جهانی مقایسه می‌کنند، اظهار کرد: مگر می‌شود کارخانه‌های داخلی از منابع ملی و انرژی یارانه‌ای استفاده کنند اما محصولات خود را در بازار داخلی به قیمت جهانی عرضه کنند.

وی تاکید کرد: لذا ایراد اساسی بازار مصالح ساختمانی مربوط به فولادسازان است و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت به این حوزه برای واقعی‌سازی قیمت‌ها وارد شود. این وزارتخانه باید با یک نگاه مدیریتی گرانفروشی فولادسازان داخلی را کنترل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید