تحصیلی: راه اندازی سامانه کنترل سگ‌های بدون صاحب در تهران

    کد خبر :558224

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از راه اندازی سامانه کنترل سگ‌های بدون صاحب در شهر تهران خبر داد.

حمید رضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری موقت سگ‌های بدون صاحب در محدوده آرادکوه گفت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران طرحی را در ارتباط با جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بدون‌صاحب در پایتخت آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: از دی ماه سال ۱۳۹۲ جمع‌آوری سگ‌های پرسه زن در دستور کار شرکت ساماندهی قرار گرفته است ؛ اما در ماه‌های اخیر و با توجه به گزارشاتی مبنی بر افزایش سگ ها در برخی از مناطق حاشیه‌ای شهر، شرکت صنایع و مشاغل شهرداری فعالیت خود را در این حوزه افزایش داده است. بر همین اساس سگ‌های بی‌صاحب از سطح شهر و حریم پایتخت جمع‌آوری و به این مرکز که در محدوده آرادکوه مستقر است، منتقل می‌شوند. این سگ ها بعد از زنده گیری و انتقال به نقاهتگاه وارد فرایند اقدامات کلینیکی و دامپزشکی می شوند. در مرحله بعد عقیم سازی، واکسیناسیون، نصب میکروچیپ، پلاک گوش و قلاده در دستور کار نقاهتگاه قرار دارد.

تحصیلی افزود: در مرحله ی بعد سگ ها را در بوستان هایی مثل سرخه حصار، چیتگر و یاس رها سازی می کنیم و یا به دوست داران و حامیان حیوانات تحویل می دهیم. هم چنین سگ هایی که کاربری سگ نگهبان را دارند در اختیار افرادی که نیاز به سگ نگهبان داشته باشند قرار داده می‌شوند.

وی هم چنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام سگ های نگهبان خبر داد و گفت: به‌زودی این سامانه راه‌اندازی می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و ثبت مشخصات خود اقدام به گرفتن سگ های نگهبان بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای کنند.

تحصیلی گفت: در حال حاضر ۲۱۷ قلاده سگ در نقاهتگاه آرادکوه پلاک‌کوبی شده‌اند که به‌زودی در سطح بوستان های اشاره‌شده رهاسازی می‌شوند.

به گزارش فارس، وی با تأکید بر این که در فرآیند گرفتن سگ های بدون ‌صاحب از داروی بی‌هوشی استفاده می‌شود، گفت: بر‌خلاف ادعای برخی مدعیان حمایت از حیوانات و حامی نمایان، به هیچ عنوان این سگ ها کشته نمی‌شوند. در حال حاضر تعدادی از حامیان حیوانات نیز با حضور در نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب به فرآیند پلاک‌کوبی و هم چنین قرنطینه آن ها نظارت می‌کنند.

تحصیلی افزود: متأسفانه برخی از افراد سودجو اقدام به استفاده از این حیوان باوفا کرده و در این رابطه پول‌سازی می‌کنند و این در حالی است که حیواناتی که در اختیار این افراد است به هیچ عنوان پلاک‌کوبی نشده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید